Gruppchef Billing inom BackOffice

Gruppchef Billing inom BackOffice

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Kundsupport utför tjänster till flera koncernbolag gällande kundnära och transaktionsintensiva tjänster. Avdelning BackOffice ansvarar för kundadministrativa processer såsom avtalshantering och faktureringsprocessen avseende E.ONs kunder för såväl el, gas och värme som för relaterade tjänster. Ansvaret innefattar att säkerställa att vi har korrekta avtal, att vi fakturerar kunderna samt att också ett ansvar för kundreskontran och betalningsflödet. Avdelningen har totalt ca 70 medarbetare fördelat på fyra grupper.

Gruppen Billing ansvarar primärt för fakturering av E.ONs kunder. Oavsett om våra kunder köper el, gas eller värme säkerställer vi att fakturering sker enligt överenskommelse och att våra fakturor är korrekta, kundvänliga och tillgängliga i de kanaler våra kunder efterfrågar. 

Om tjänsten 
Som Som Gruppchef Billing är din främsta uppgift att leda, samordna och prioritera uppgifterna för ditt team som består av 20 medarbetare. Du arbetar löpande med att coacha dina medarbetare och bidrar till deras kompetensutveckling för att uppnå bästa resultat och servicenivå. Tillsammans med teamet arbetar du nära verksamheten och dina chefskollegor inom BackOffice. Du ingår också i ledningsgruppen som har en drivande roll i de förändringar som energibranschen står inför men också kopplat till E.ONs strategi. 

Tjänsten är placerad i Malmö. 

Vi söker 
För att trivas och vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av en liknande roll. Vi tror att du har tidigare ledarerfarenhet och ett stort intresse av att utveckla människor genom ett coachande ledarskap. Du har erfarenhet av redovisnings- och skatteregler samt övriga regelverk och processer gällande fakturering i stordriftsmiljö. Eftersom vi ständigt vill utveckla våra processer är det meriterande om du har erfarenhet av utveckling av system och IT-lösningar för fakturering och utveckling av digitala lösningar.

Som person tror vi att du är trygg och kommunikativ med förmågan att ifrågasätta och tänka nytt samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen. Du är övertygad om att vi blir bättre tillsammans och att nätverka och främja samarbete över gränser ser du därför som en naturlig del i ditt arbete. Du har ett genuint intresse för dina medarbetare och tror att det bästa sättet att nå framgång är att stödja och utveckla dem.

Din närmsta chef, Mikael Bladh, är en närvarande ledare med stor framåtanda när det gäller att hitta nya lösningar tillsammans för en bättre kundupplevelse. Han har stor tillit till sina medarbetare och uppmuntrar till en glädjefylld vardag.

Välkommen in med din ansökan senast den 17 april. 

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Mikael Bladh, +46706244715

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129  
Bodil Sundmark, Unionen, +46 10-2283196  
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


19 december 2024

11 december 2024