Gruppchef Business Services Bokning

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Gruppchef Business Services Bokning. Är du en ansvarsfull och serviceinriktad person som drivs av att inspirera och motivera människor i din omgivning? Då kan detta vara tjänsten för dig!




Arbetsuppgifter
Business Services är en del av verksamheten inom DB Schenker Landtransport och omfattar de administrativa processerna på distrikten och består av bokning, trafikledning, fakturering, indata, kundservice, produktionssupport samt palladministration.

Som Gruppchef Business Services Bokning kommer du att leda och fördela arbetet inom processgruppen som arbetar med bokning, bestående av fem personer. Centrala arbetsområden kommer vara bokning av transporter, fakturering och kontakt med kund, trafikledning och produktion. Du kommer delta och driva frågor gällande ditt processområde samt delta i gemensamma forum inom ramen för Business Services på Södertäljedistriktet.

Ditt arbete kommer bestå av:

* Funktionell ledning av distriktets funktion för bokning utifrån korrekt kvalité och hög effektivitet.
* Ansvara för att kontrollera och följa upp ekonomiskt resultat för distriktets internationella transporter
* Leda och fördela det operativa arbetet inom gruppen och vid behov i samråd med funktionschef.
* Ansvara för att samordna, utveckla och effektivisera arbetssätt inom ramen för processområdet Bokning på Södertäljedistriktet.
* Utveckla samarbetet med övriga lokala funktioner på distriktet samt inom regionen och driva gemensamma frågor.

Din Profil
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och brinner för att utveckla såväl verksamhet som medarbetare. Du har en hög känsla för service med kunden i fokus, är ödmjuk och relationsskapande. Vi ser gärna att du har ett coachande förhållningssätt, är proaktiv i ditt arbetssätt och gärna tar egna initiativ. Du är en problemlösare och drivs av att inspirera och motivera människor i din omgivning.

Vi söker dig som har:

* Relevant akademisk examen, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Några års yrkeserfarenhet med kvalificerade arbetsuppgifter, relevanta för rollen.
* Dokumenterad ledarskapserfarenhet.
* God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både skrift och tal. Engelska är vårt koncernspråk och det är viktigt att du känner dig trygg med att kommunicera både via mail och telefon.
* Stort intresse och djup förståelse för IT och hur IT kan stödja och effektivisera processer.
* Erfarenhet av utrikes spedition och tullhantering


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, inte minst vad gäller ledarskap.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en självständig och utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Rollen omfattar såväl nationellt som internationellt arbete, med kontakter med kollegor i Sverige och övriga länder i Europa.


Information och ansökan:
Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i mitten av januari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje.
Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs via mail fredrik.skogbergs@dbschenker.com.

För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 11/10-2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 9 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022