Gruppchef Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.

Vi söker nu en kundorienterad gruppchef som kan skapa goda relationer såväl inom som utom organisationen. Brinner du för att arbeta med människor och att hjälpa andra att lyckas samtidigt som du också vill vara med och utveckla framtidens sätt att möta kund? Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi. Vi ger service genom både telefon och digitala kanaler samtidigt som vi också eftersträvar en nära dialog med våra kunder för att lyssna av och samla insikter på vad de tycker om våra produkter och tjänster. Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.

Om rollen

Du och dina medarbetare ansvarar för servicegrad, merförsäljning och kundnöjdhet i kontakt med våra kunder och partners. I rollen ansvarar du för att leda, coacha och bygga teamet mot uppsatta mål samtidigt som du också är med och driver och utvecklar vår avdelning. I det dagliga arbetet jobbar du nära dina medarbetare och ledarkollegor inom Customer Service men det är lika naturligt för dig att interagera och samarbeta över gränserna inom Volvofinans Bank.

Dina ansvarsområden


• Ansvarig för att teamet levererar mot uppsatta mål (kundnöjdhet, telefon, säkra meddelanden och mail)
• Personalansvar för ett team med ca 10 medarbetare
• Leda och utveckla teamet samt samarbetet över gränserna starkt kopplat vill Volvofinans Banks värdegrund och visionsplattform
• Driva och vidareutveckla gruppens arbetssätt och processer
• Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare på Customer Service

Om dig

Du brinner för service i alla dess former och du har troligtvis, erfarenhet av kundservice och support i både telefon, skrift och digitala kanaler. Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra att lyckas och har den där förmågan att coacha fram drivkraft, motivation och arbetsglädje. Du är en naturlig relationsbyggare och skapar snabbt kontakt med alla typer av människor – både internt inom organisationen och i våra partnerskap. Du har ett äkta och genuint kundfokus och är passionerat nyfiken på framtidens serviceorganisationer och hur vi lyckas överträffa kundernas förväntningar. Du är strukturerad, leveranssäker och tar ett stort ansvar för det du lovar. Vi tror också att du ser samarbete som den naturliga vägen till framgång, du är prestigelös och förstår vikten av att föregå med gott exempel, inte minst i rollen som ledare. 

Vad vi också tror stämmer in på dig


• Har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete
• Erfarenhet och förståelse för supportströmmar och bemanningsplanering
• Strukturerad och van att koordinera och driva arbetsgrupper
• Har relevant utbildning har jobbat i liknande roller under några års tid
• Duktig på att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur

Vi erbjuder dig

Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. I rollen som Gruppchef på Customer Service blir du en nyckelspelare på vår resa framåt och vi erbjuder dig en arbetsplats av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg samtidigt som vi utvecklar vårt nya ”way of working” där en mix av arbetsplatser inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och inte minst hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i.

Vi väntar på din respons

Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan senast den 30 maj 2023, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Head of Customer Service, Catharina Höweler på telefon 031-83 88 72.

Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Volvofinans Bank AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
Stockholm, 11347

Liknande jobb


6 september 2024

Quality Manager

Quality Manager

5 september 2024

Project Manager

Project Manager

5 september 2024

Sales Director

Sales Director

4 september 2024