Gruppchef för leverantörsreskontra till Bravida Shared Service Center

Gruppchef för leverantörsreskontra till Bravida Shared Service Center

Arbetsbeskrivning

Gruppchef för leverantörsreskontra till Bravida Shared Service Center

Vill du arbeta i en nordisk roll på ett modernt bolag under tillväxt som värdesätter automation och utveckling?  Är du en trygg och prestigelös ledare som har förmåga att motivera på ett positivt sätt? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med processförbättring inom leverantörsreskontra? Då kan du vara den som vi söker!

Beskrivning av tjänsten
Som gruppchef för leverantörsreskontran på Bravidas Shared Service Center har du det övergripande ansvaret för leverantörsfakturaprocessen för Sverige, Norge och Finland. Detta innebär att styra, kvalitetssäkra, följa upp din grupps arbete samt försäkra att det utförs enligt bolagets policys och instruktioner.

Stort fokus för denna roll är fortsatt utveckling av leverantörsreskontran. Tillsammans med din grupp driver du förbättring av leverantörsfakturaprocessen samt inköpsprocessen i stort. Detta med avseende på automation, effektivitet och kvalitet. Till hösten implementeras ett nytt inköpssystem på Bravida vilket medför en processförändring där du och din grupp kommer vara högst delaktiga.

Du har fullt personalansvar för nio medarbetare samt en digital medarbetare. Utöver att du leder och fördelar arbetet inom gruppen ansvarar du för arbetsmiljö, medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Du har budgetansvar och det innefattar att förbereda, delta, utvärdera samt följa upp budget för det egna kostnadsstället.

Tjänsten är placerad på Bravidas huvudkontor vid Telefonplan. Du rapporterar till Head of Financial Shared Service och har många kontaktytor såväl internt som externt.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat att; Leda det dagliga arbetet
Vara närvarande och delaktig i processer som bollplank och stöd
Tillsammans med din grupp driva förbättring av processer
Dokumentera och kommunicera processer inom organisationen
Coacha medarbetare och hålla utvecklingssamtal etc.
Utveckla bolagets intern kontroll funktioner inom reskontraprocessen
Utveckla samarbetet mellan Bravidas nordiska ekonomifunktioner
Initiera och delta i projekt rörande förändringar i systemstöd
Din profil
Du har hanterat stora volymer inom leverantörsreskontra i ett större ekonomisystem samt har erfarenhet av processutveckling. Du har minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete i ledande befattning där du haft fullt personalansvar. Högskoleexamen eller motsvarande utbildning/erfarenhet är meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Excel och du behärskar svenska väl i tal och skrift, samt grundläggande engelska.

Det är väldigt meriterande om du tidigare arbetat med nordiska bolag och/eller kan fler nordiska språk. Om du arbetat i systemen Ivalua, Agresso och med RPA ses det också som ett plus. Värdefullt är också kunskap gällande intern kontroll.

Du som person
För att trivas i den här rollen är det viktigt att du är säker i din yrkesroll och kan driva ditt och teamets arbete framåt. Du har förmåga att identifiera behov och utvecklingsmöjligheter samt känner dig trygg i samband med både system- och processförändringar. På ett entusiastiskt och positivt sätt kan du agera konsekvent även i obekväma situationer.

Som ledare beskriver du dig som prestigelös och närvarande. Rollen innebär delvis operativt arbete och detta ser du som en fördel för att förstå och lära dig arbetets alla delar och potentiella utmaningar. På ett tålmodigt sätt besitter du förmåga att stötta, uppmuntra och engagera dina medarbetare.

Vad erbjuds du?
Du erbjuds en spännande och nordisk roll på ett modernt bolag som sätter fokus på automation och tillväxt. God stöttning har du i din närhet, dels av övriga gruppchefskollegor på SSC, dels av en verksamhetsutvecklare som finns där särskilt för den anledningen. Här får du därför alla förutsättningar att driva och genomföra värdefulla projekt i takt med att du individuellt kompetensutvecklas.

Om Bravida
Bravida är störst i Norden inom service och installation av de funktioner som ger fastigheter liv. Våra huvudsakliga teknikområden är el, vs, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla och kraft. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare.
Läs mer om Bravida: www.bravida.se
Vårt erbjudande till dig: www.bravida.se/att-jobba-pa-bravida/

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg, 070-407 44 93 eller sara.kolborg@sharenode.se.

Denna rekrytering till Bravida hanteras av ShareNode som har exklusivitet i denna tillsättning. 
ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR.

Känner du några som skulle passa ännu bättre? Dela gärna annonsen med dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravida AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024