Gruppchef för utveckling av Publikdialog och Användarservice

Arbetsbeskrivning

SVT engagerar och berör, och uppdraget att vara hela Sveriges television ställer höga krav på kontakten med publiken och användarna av SVT:s digitala tjänster. 
Teamet för publikkontakt har sin hemvist på SVT:s kommunikationsavdelning och består av fyra medarbetare och en konsultpool som bemannar kvällar och helger. Teamet hanterar såväl proaktiv information på https://kontakt.svt.se/ som dialog via sociala medier och mejl. Vi verkar för öppenhet och strävar efter att ge relevant information och lösningar på tekniska problem. En viktig del av teamets arbete är att återkoppla insikter tillbaka till verksamheten. Vi lägger stor vikt vid att bygga en god samtalskultur på alla plattformar där SVT möter användare. 
 
Nu letar vi efter en gruppchef som kan leda teamet och verksamheten framåt. Du har erfarenhet av modern kundtjänst och goda kunskaper om tekniska lösningar som kan förbättra kundmötet. Vi ser gärna att du har jobbat med att utveckla automatiserade svarstjänster för att hantera stora mängder återkommande frågor. Att du engageras av mötet med användarna och alltid sätter dem i fokus ser vi som en självklarhet. 
 
Vi har en agil arbetsprocess och vill att du har praktisk erfarenhet av att arbeta på det sättet. Vi arbetar målstyrt och tror att ett välutvecklat processtänk är viktigt för att säkra en effektiv feedbackloop från användarna och tillbaka in i verksamheten. Teamet för publikkontakter är en central hubb på företaget. Det är därför viktigt att bygga goda samarbeten både internt på SVT och med externa parter. SVT är ett uppmärksammat företag och teamet arbetar inte sällan under ett hårt tryck. Som ledare behöver du kunna motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Det är viktigt att du kan bidra till att skapa rimliga förutsättningar för en hållbar arbetsmiljö.
 
Gruppchefen ska i första hand utveckla det egna teamet och skapa ett effektivare sätt att bemöta och interagera med våra användare. Den större målsättningen är att SVT ska vara ett företag som är lätt att hitta och lätt att prata med, vilket innebär att öppenheten mot användarna måste genomsyra all verksamhet på SVT. Du är en nyckelperson i det arbetet och det kräver en mycket god samarbetsförmåga även utanför det egna teamet och avdelningen. Du är initiativtagande och van vid att starta aktiviteter för att uppnå resultat. Det är självklart för dig att sätta upp höga mål och att arbeta hårt för att uppnå dem. Du är uthållig och fortsätter arbeta tills projekt är avslutade och resultat uppnådda. Arbetet kan kräva att du i vid vissa enstaka tillfällen jobbar på kvällstid och helg. 
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående. Har du frågor är du välkommen att ringa Chefen för sociala medier och publikdialog Susanna Stubberöd tfn 08-784 0000.
 
Fackliga kontaktpersoner är Maria Fornemo Unionen, Jonas Ohlsson Journalistklubben och Fanny Lindhé Saco. De nås via växeln på 08-784 0000.
 
Sista ansökningsdag är 7 oktober.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Bergstrand

Tomas Skoglund

Jesper Bierbum

Josefin Ziegler

Linda Hermansson

Malin Syrstad

Hans Andersson

Anja Hilden

Nina Funke

Elisabeth Bergkvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Television AB Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt ök
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 september 2018

Besöksadress

Box 3050
None

Postadress

Box 3050
Växjö, 35033

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024