OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor och möten, event och konferens i 55 butiker, på Internet och på telefon. Hos oss jobbar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor och möten, event och konferens.
Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!
Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
I Göteborg finner du vårt huvudkontor - ServiceCenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-utveckling, marknadsföring samt strategiska utveckling. I Stockholm finner du vårt kompetenscenter inom Online.Resia Försäljning & Kundservice Online har 20 medarbetare som arbetar med kundservice och försäljning till kunder via våra varumärken resia.se, resfeber.se, flygofar.se samt boxoffice.se och dess motsvarigheter i Norge och Danmark. Vi finns i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn.
Teamet i Göteborg består av fyra medarbetare som främst arbetar med biljettering, tidtabellsändringar och tillhörande administration. Vi söker nu en gruppchef till Försäljning & Kundservice Online med placering i Göteborg.
Beskrivning av tjänsten
Tjänsten innebär att leda såväl som delta i det dagliga arbetet med biljettering, tidtabellsändringar, omskrivningar, refunds, BSP-redovisning och tillhörande administration. Vi arbetar i Amadeus, Sabre och Galileo. Arbetet innebär daglig kontakt med kund och internsupport till kollegorna i Stockholm.
Tjänsten som gruppchef innebär att arbeta med att förbättra rutiner och arbestsätt både vad gäller gruppens rutiner men också vad gäller samarbetet mellan kollegor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Gruppchefsrollen innebär ansvar för medarbetarnas utveckling och övrigt personalansvar.
Din profil
Vi söker dig som är nyfiken och engagerad och ser möjligheter i dina dagliga utmaningar.
Du är noggrann med öga för detaljer och du tycker om att förstå, kartlägga och förbättra rutiner och arbetssätt. Du har intresse och fallenhet för system samt för de processer som uppstår vid en bokning i GDS.
Du har förmågan att lyssna in andra människor och är duktig på att skapa och utveckla goda relationer och samarbeten. Du är en van problemlösare och en god kommunikatör Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och under stort eget ansvar.
I denna roll, liksom alla chefsroller på Resia, agerar du som förebild vad gäller flexibilitet och servicekänsla. Vi tror att samtliga uppgifter i tjänsten utförs bäst med stort engagemang samt med humor och glimten i ögat.
Kvalifikationer
Vi ställer krav på:
- Goda kunskaper i biljettering samt tariffkunskap
- Mycket goda kunskaper i minst en av våra tre GDS-er; Amadeus, Sabre eller Galileo
- Ett stort intresse och fallenhet för system och processer
- Erfarenhet av personalansvar
- IATA-kompetens är meriterande
- Tidigare erfarenhet av e-handel eller försäljning via nätresebyrå är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskap i danska/norska är meriterand
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt
Mot bakgrund av semesterperioden kommer urvalsprocessen att påbörjas under v.33.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Renata Gnidic, säljsupportchef Resia AB. Kontakta via mail: renata.gnidic@resia.se
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 26 augusti 2013. Vi tar endast emot ansökningar via http://www.resiatravelgroup.se/resia-travel-group/lediga-jobb.