OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som Gruppchef innebär personalansvar för medarbetare som arbetar med avgifts- & hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar.
SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Sundsvall och som gruppchef kommer du leda en grupp med 5 medarbetare som på längre sikt kommer att utökas till 10 medarbetare.
Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. Frekventa kontakter med medarbetare ställer krav på god kommunikation med såväl grupper som individer. Du får ansvar för att utveckla och effektivisera arbetsrutiner för att uppnå god arbetsmiljö och uppsatta lönsamhets- och kvalitetsmål. Stort kundfokus, god ledarförmåga och nytänkande krävs för att utveckla verksamheten.
Du kommer ingå i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och arbeta tätt med 4 andra gruppchefer som är placerade på våra andra kontor.
På SBC:s kontor i Sundsvall arbetar ca 130 medarbetare i våra moderna lokaler på Trädgårdsgatan 4. Där kommer du även ingå i kontorsledningen tillsammans med 7 andra chefer som arbetar inom SBC:s andra verksamhetsområden.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Ha det övergripande ansvaret för kunden och säkerställa kvalitéten på avdelningens leveranser
· Rapportering internt och säkerställa samarbetet inom affärsområdet
· Strategiarbete
· Arbeta med tjänste- och kvalitetsutveckling
· Personalrelaterade arbetsuppgifter
Vi söker dig som har arbetat minst tre år med personalansvar och helst i liknande befattning med fokus på ekonomiarbete inom fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det mycket meriterande.
Du har även goda referenser från en tidigare ledarroll med personalansvar. Du trivs i en kundorienterad funktion och som ledare drivs du av intresse för tjänsteutveckling tillsammans med medarbetare och kunder.
Personliga egenskaper vi värdesätter inom SBC är affärsmässighet, driv och en kommunikativ approach. Du är öppen, positiv i ditt sätt att leda som skapar engagemang bland dina medarbetare. För att lyckas i rollen som chef bör du också vara mål- och resultatinriktad och arbeta proaktivt med kundnöjdhet och trivsel på arbetsplatsen.
Håller du med om att det ska vara kul att jobba tillsammans, då är detta en utmaning för dig!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare