OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns är inne i en spännande förändringsfas där entreprenörskap och affärsmannaskap är nyckeln till framgång. Är du redo att vara med i utvecklingen av vårt inköpsteam, med ett särskilt fokus på Skönhet? Vi söker nu en Gruppchef till inköp inom skönhet där du får möjlighet att kombinera ditt affärssinne med din passion för skönhet.
Vi erbjuder dig
I rollen som Gruppchef kommer du ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla vårt inköpsteam. Det innebär att säkerställa optimala arbetsprocesser och systemstöd samt garantera att vi alltid presenterar det bästa erbjudandet för våra kunder. Du kommer att spela en central roll i att formge och verkställa våra kategori- och leverantörsstrategier, alltid med Åhléns värderingar och mål i åtanke.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ledarskap och utveckling av inköpsteamet, inklusive medarbetare, arbetsprocesser och systemstöd.
- Ansvar för försäljnings- och lönsamhetsutveckling.
- Etablera, leda och utveckla kategori- och leverantörsplaner.
- Analysera och utvärdera försäljnings- och marginalutveckling med hjälp av relevanta verktyg som Nielsen och Google Analytics.
- Koordinera och prioritera kampanjplaner.
- Stötta teamet i förhandlingsprocessen och upprätthålla relationer med leverantörer.
- Bidra till inköpsteamet med expertis och gemensamma mål.
- Säkerställa optimal yta och exponering i våra varuhus.
Du ingår i ett ambitiöst team med hög teamkänsla och har ett personalansvar för ca 6 personer.
Vi letar efter dig som har:
- Några års erfarenhet av en liknande roll inom skönhet
- Erfarenhet av personalansvar och av att utveckla välfungerade team
- Erfarenhet inom detaljhandeln
- Erfarenhet av att utveckla ett konkurrenskraftigt erbjudande av produkter
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel samt erfarenhet av att hantera stora datamängder
Som person är du självgående med en god känsla för att bygga affär och relationer. Du är initiativtagande och tycker om att bygga och arbeta i ett team. Vidare har du god förmåga att ta beslut samt genomföra och slutföra överenskomna arbetsuppgifter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 vid Odenplan.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.
www.ahlens.se