Gruppchef IT-Support

Gruppchef IT-Support

Arbetsbeskrivning

Är du en driven ledare med både service- och verksamhetsfokus?
AcadeMedia IT-support har under de senaste två åren genomgått en omfattande förändringsresa i syfte att på ett bättre sätt kunna möta det ökade behovet av IT-support. Nu söker vi dig som vill fortsätta leda teamet under denna förändringsresa och ta IT-support till nya höjder.

Om rollen:
Som gruppchef för AcadeMedias IT-support ansvarar du för service- och supportfunktionen som idag består av tolv medarbetare. Ditt uppdrag är att styra teamet mot uppsatta mål och därigenom leverera bästa möjliga service till verksamhetens medarbetare. Vidare kommer du att:

• driva förändringsaktiviteter som bland annat innebär att skapa rutiner och förankra processer som utvecklar leveransförmågan
• ha tät dialog och ett nära samarbete med driftavdelningen och övriga IT-funktioner
• ansvara för egen budget
• ansvara för ITIL processerna Incident och Major Incident
• coacha och stötta medarbetarna i det dagliga arbetet

Som chef på AcadeMedia IT förväntas du ta ett självständigt chefs- och ledaransvar för din grupp. Du kommer vidare att ingå i AcadeMedia IT:s operativa ledning och rapportera till IT-chefen för support och drift.

Om dig
För att lyckas i rollen som gruppchef för AcadeMedias IT-support bör du ha flerårig ledarerfarenhet inom IT-support eller motsvarande samt ha ett genuint intresse av IT. Vi söker dig som har en stark känsla för service och en prestigelös ledarstil med en ”servant leadership” inställning. Du har inte något emot att kavla upp ärmarna och aktivt bidra i det operativa arbetet. Som person är du bra på att bygga relationer, arbeta strukturerat samt har förmågan att behålla ett lösningsorienterat förhållningssätt till problem som kan tänkas uppstå. Vidare ser vi att du har:

• erfarenhet av operativt IT-arbete
• erfarenhet av någon förvaltningsmodell och projektledningsmetod
• erfarenhet av förändringsledning

Det är meriterande om du har ITIL certifiering högre än foundation v3 eller v4.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Stockholm. Tjänstens omfattning är 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdag som är 2022-09-30.

Har du frågor om oss och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Jessica Ericsson, jessica.ericsson@academedia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har redan valt kanaler för denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024