OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Är du vår nästa gruppchef inom gruppen Service Delivery? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och brinner för kundnöjdhet samtidigt som du vill driva QD’s affärsmål framåt.
Om rollen:
I denna roll som gruppchef (Customer Tribe Manager) kommer du att ha fullt personalansvar för 5 st Service Delivery Coordinators (Customer Squad Lead) samt 5 st onsite-tekniker. Din uppgift är att följa kunden i QD’s leveransorganisation och säkra en god leverans genom dina anställda. Vi ser att du agerar ett stöd i kundfrågor för att stötta dina Customer Squad Leads och tar ett stort ansvar i leveransen ut mot kund då det är du som kommer att vara ytterst ansvarig för deras leverans. Det är viktigt att du har förmågan att förstå våra kunders verksamhet och därmed kan hjälpa till med att identifiera deras IT-behov.
Du kommer att ingå i Service Delivery’s ledningsgrupp där du kommer att arbeta med andra chefer i uppdraget att nå QD’s affärsmål. Där kommer även uppsatta KPI’er att redovisas. Vi ser att du är redo att lyfta leveransen till nästa nivå samtidigt som du har förmågan att fokusera på individerna i gruppen och ge dom förutsättningar för en framgångsrik resa på QD.
Vem vi tror att du är:
Vi tror starkt att du är en person som kan bidra till kulturen på QD samt våra värdeord: Glädje, Engagemang och Tydlighet. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och har kommunikation som styrka. Vi tror att du har ett stort fokus och engagemang i både teamet och bolagets framgång samtidigt som du kan ha kul på jobbet och bidra till en god stämning. Du brinner för utveckling av din personal och vågar ta personligt ansvar i ditt arbete.
Utöver det är det ett krav att du:
• Har haft personalansvar tidigare och ännu bättre om du har erfarenhet av att vara ledare över ledare
• Har erfarenhet av att arbeta med IT-beställare
• Har erfarenhet av kunddialog och kanske även jobbat som säljare inom IT-branschen
• Har en mycket god teknisk förståelse. Helst har du arbetat som tekniker tidigare
• Har erfarenhet av att säkerställa kvalitet i leveransen gentemot kund
• Har en god förståelse för kunden ur ett verksamhetsperspektiv
• Har erfarenhet att arbeta agilt med ITIL-ramverket med en god förståelse för processerna
Om QD:
Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!
Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss!