Gruppchef Kundcenter Support

Gruppchef Kundcenter Support

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ny kollega till vårt centrala kontor mitt i Göteborg - vill du växa med oss, stärka upp vår kompetens, frigöra potential och vara med och skapa framgång? Är det du som är vår nya Gruppchef för Kundcenter Support? Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Som Gruppchef Kundcenter Support..

är du din chefs förlängda arm och kommer på daglig basis att leda, coacha och fördela arbetet på avdelningen. Du kommer även att säkra det dagliga arbetet genom schemaläggning och ett närvarande ledarskap.

Avdelningen Supports övergripande ansvar är att stödja och utveckla privatkunders resa före, under och efter köp och sälj av bil samt att ta ansvar för kundens lojalitet och kundnöjdhet genom hela processen.

Tillsammans med teamet kommer du att hantera inkommande samtal, exportförsäljningar och tekniska frågor. Du kommer även löpande arbetar med att förfina och utveckla processer och arbetsmetoder med målet att optimera kundens upplevelse.

Kundcenter är uppdelat i två ben; sälj och support och består idag utav ca 20 medarbetare (plus "timanställda"). Du kommer att ha personalansvar över ca 10 av dessa.

Gruppchef för KC Support har ett tätt och nära samarbete med vår Gruppchef för KC Sälj, och ni båda rapporterar till vår Kundcenterchef. Givetvis kommer du även att få en gedigen introduktion för att skapa en förståelse för Kvdbils arbetssätt och system.



Vi söker dig som…

har ett coachande ledarskap som kännetecknas av en förmåga att se och locka fram det bästa ur dina medarbetare. Du är även van att arbetsleda grupper och som person ser du till att saker blir gjort, effektivt utan att för den delen tumma på struktur och kvalitet.

Du ser dig själv som en ”spelande tränare” och tycker att de är en självklarhet att du själv deltar i matchen för att förstå vad det är som fungerar bra och vad det är som fungerar mindre bra.

Du sätter god service i första rum och med luren mot örat anpassar du dig lätt efter kundens behov samtidigt som du vägleder kunden till en lösning.

Din härliga prestigelösa personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter. Du motiveras av att ta ansvar och är positiv inställd till att söka efter lösningar och har en förmåga att se problem som en lärorik erfarenhet.

Att du är mål- och resultatorienterad tar vi för givet..



Vidare ser vi gärna att du har…

- Gymnasiekompetens (minst)

- Minst två års erfarenhet av kundservice/telefoni/växel

- Dokumenterad erfarenhet av att leda ett team inom kundcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet 

- Dokumenterad erfarenhet av schemahantering

- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.

- Tidigare erfarenhet av att personalansvar, gärna i en chefsroll



Varför Kvdbil?

Kvdbil är ett bolag som är i ständig förändring och som Gruppchef för vår Kundcenter Support avdelning får du en spännande och omväxlande roll med eget ansvar i ett intressant och marknadsorienterat tillväxtbolag. 

Vi sitter i fräscha lokaler på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg. Vi erbjuder ett arbetsklimat som präglas av stort engagemang där vi hjälps åt och strävar mot gemensamma mål. Vi tycker att personlig utveckling och trivsel går hand i hand. Här blir du aldrig en i mängden och vårt kontor kännetecknas av en positiv och öppen kultur där alla får vara med att påverka. Detta är helt enkelt ett kul arbete där din röst och dina resultat uppmärksammas.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket (exempelvis 4 000 kr i friskvårdsbidrag) och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö! Våra värderingar är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla

Om KVD

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt dig. Vi har sålt mer än 280 000 bilar på  kvdbil.se (https://www.kvd.se/) och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Om du klickar  här (https://jobb.kvd.se/departments/kvdbil) kan du läsa mer om oss som bolag.   



Övrigt

Plats: Kilsgatan 4, Göteborg

Start: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Arbetstiden: Vardagar kl 8-17, men någon kväll/söndag i månaden kan förekomma.

Vårt kundcenter är öppet mellan kl 8-22 mån-tor, kl 8-17 på fredagar samt kl 17-12 på söndagar. Detta kan komma att förändras.

För frågor kring tjänsten kontakta Patrik Klasson på +46101673152 eller patrik.klasson@kvdbil.se



Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!



I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Oscar Hamreus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KVD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Hantverksvägen 24, Södertälje
None

Postadress

Hantverksvägen 24
Södertälje, 15165

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024