Gruppchef Kundkontakt E-handelsteamet

Gruppchef Kundkontakt E-handelsteamet

Arbetsbeskrivning

Därför ska du jobba hos mig, rekryterande tf chef Maria Yazdi berättar:

Som medarbetare hos mig har du fullt förtroende att själv bestämma vägen fram till dina och våra gemensamma mål. Jag finns vid din sida för att stötta, utmana och ge goda råd. Jag jobbar mycket med att ge feedback i syfte att lyfta och förbättra och jag förväntar mig att du ger desamma till dina medarbetare.

Vår e-handel är just nu inne i en stor tillväxtfas, som chef för e-handelsteamet kommer du därför jobba mycket med att få till rätt arbetssätt utifrån de förändrade volymer.

Så här jobbar du som gruppchef för e-handelsteamet på Apotek Hjärtats kundkontakt:

Tillsammans med din gruppchefskollega för farmaciteamet på Kundkontakt har du drift- och personalansvar för Apotek Hjärtats Kundcenter. E-handelsteamet bemannas i dagsläget av 8 medarbetare. Vid din sida för stöd finns även en driftsansvarig i ditt team tillsammans med en teknikansvarig. Som gruppchef för e-handel kommer fokus att ligga på drift och medarbetare.

För att bli framgångsrik i rollen har du ett coachande förhållningssätt och en stark förmåga att individanpassa ditt ledarskap. Din viktigaste prioritering framåt kommer att vara att bygga ett starkt team framåt som jobbar för att skapa den bästa kundupplevelsen. Du är medveten om att medarbetare och kunder är vår viktigaste tillgång och agerar därefter.

I stort innebär arbetet:

*

Tillsammans med avdelningens övriga chefer hitta arbetssätt, rutiner och verktyg för att nå uppsatta mål.
*

Fullt personalansvar för i dagsläget 8 medarbetare (kan komma att utökas)
*

Följa upp KPI:er på såväl individ- som gruppnivå
*

Säkerställa ett högkvalitativt kundmöte

Det här är du!

För att passa i rollen behöver du ha minst några års ledarerfarenhet, gärna som apotekschef. Du är trygg i ditt ledarskap och inte rädd för att fatta beslut, att skapa en inspirerande arbetsmiljö är något du brinner för.

En nyckel till framgång i e-handelsteamet är att snabbt kunna ta viktiga beslut utifrån att förutsättningarna förändras, såsom ökad orderingång till vårt e-apotek. Viktigt är därför att du är snabb och nytänkande i tankarna. En merit är självklart att du tidigare jobbat med e-handelsfrågor.

Då vi har tagit ett stort kliv in i framtiden på vår e-handel är det av yttersta vikt att du har god förståelse för denna resa så att du kan leda dina medarbetare på ett bra sätt i denna förändringsresa.

Anställningsform

Tillsvidareanställning (Provanställning tillämpas)

Tillträde

Enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter

Maria Yazdi Rekryterande chef, maria.yazdi@apotekhjartat.se

Marcus Davidsson HR, marcus.davidsson@apotekhjartat.se

Sista dag för ansökan

2021-01-24

Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag.

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotek hjärtat AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024