Gruppchef Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande resa och utveckla ett viktigt område? Är du en driven ledare som förstår att kundupplevelse, service och försäljning går hand i hand och är bra på att inspirera medarbetare? Vi söker nu en engagerad ledare till vårt kundserviceteam. Du kommer att vara en del av en positiv och energirik miljö som vill göra skillnad för våra kunder såväl som samhället vi lever i. Vi har höga ambitioner – vi ska vara den ledande aktören på marknaden! Pensionskunnande, enkelt och hållbart är våra ledstjärnor och vi vet att vi har lyckats när våra kunder rekommenderar oss. Välkommen in med din ansökan!
Som gruppchef ansvarar du för ett team där ditt uppdrag innebär att coacha, stötta och motivera dina medarbetare i deras dagliga arbete. Du ansvarar för ca 15 kundservicemedarbetare. Tillsammans med hela gruppen ser du till att våra individkunder får bästa möjliga upplevelse av SPP och våra tjänster oavsett om det är via telefon, chatt, mail eller fysiskt besök.
Vidare ansvarar du för att:
fördela och utveckla arbetet i ditt team
leda, coacha och följa upp medarbetarna mot uppsatta mål
löpande förbättra rutiner och processer som påverkar upplevelsen av SPP
fånga upp nya kundbehov och tekniska möjligheter för att utveckla vår närvaro och kundkommunikation i digitala kanaler
initiera och projektleda nya aktiviteter mot våra kunder i syfte att stärka lojalitet
mål uppnås och budget hålls enligt uppsatta förväntningar
tillse att den information som lämnas och hanteras inom ditt team följer de lagar, regler och interna styrdokument som gäller

DU HAR
Erfarenhet av att framgångsrikt bilda team samt leda och coacha medarbetare
Erfarenhet av att framgångsrikt driva förändringsarbete i högt tempo
Praktisk erfarenhet av service och/eller försäljning inom försäkring/finans/bank med dokumenterat goda resultat inom kundnöjdhet och/eller försäljning
Kunskap och intresse för digitala verktyg, kanaler och kanalsamverkan
Goda kunskaper och förståelse för social- och livförsäkring samt tjänstepension
Mycket goda kunskaper i att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska

Det är meriterande om du har:
Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller liknande

OM DIG
Du har starka ledaregenskaper och en tydlig samarbets- och leveransförmåga. Du har en positiv inställning och har ett framåtriktat arbetssätt där du har förmågan att se möjligheter i de utmaningar som du ställs inför. Du känner ett stort engagemang för SPPs mål och strategi och för att ständigt vara med och utveckla dina medarbetare och dig själv. Som person är du förtroendeingivande, kreativ, ärlig, lyhörd och har förmåga att ta egna initiativ. Du vågar ta tuffa beslut och har förmågan och uthålligheten att kunna driva en aktivitet från start till mål. Du trivs i ett högt tempo och har en god förmåga att skapa relationer. Hos oss är ett gott ledarskap viktigt, där du är en förebild som både motiverar och inspirerar andra genom ditt ledarskap.
Kontakt och information
SPP har en ambition att bli den ledande aktören inom övrig tjänstepension som förutsätter kontinuerlig kunskapsutveckling. Vi har därför valt att alla medarbetare och chefer hos oss som har kundkontakt och distribuerar försäkring ska certifieras i samarbete med InsureSec, vilket du som nyanställd också kommer få möjligheten göra.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi går igenom urval och intervjuar kandidater löpande. Sista ansökningsdag: 10 februari 2022

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SPP Pension & Försäkring AB publ Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Postadress

Vasagatan 8-10
Stockholm, 11120

Liknande jobb


Team Manager SME

Team Manager SME

10 oktober 2024

10 oktober 2024