OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Bergslagen
Vi fortsätter vår utvecklingsresa inom Kundservice Bank och är nu redo att ta nästa klivet att utöka med en gruppchef till vårt engagerade team. Är du en person som helhjärtat vill satsa på ledarskap och att främja kundmöten i världsklass? Har du erfarenhet av att jobba inom bank? Då kan det här vara något för dig. Välkommen med din ansökan till oss!
Om jobbet:
På Kundservice Bank jobbar vi med kundservice via telefon, digitala kanaler och det fysiska kundmötet. Med fokus på kundupplevelse, tillväxt och medarbetarupplevelse vill vi utveckla och koppla samman fysiska och digitala möten, allt för att möta varje kunds behov på bästa sätt. Du kommer att stötta, coacha och utveckla dina ca 20 medarbetare med fokus på måluppfyllnad, trivsel och glädje till arbetsuppgiften. Rollen är operativ och taktisk, du förväntas engagera dig och stötta dina medarbetare i deras dagliga arbete såväl som jobba med schemaläggning/resursfördelning kundmötesmetodik etc. Du kommer också förväntas driva utvecklingsfrågor för avdelningen och ha ett nära samarbete med övriga chefer inom såväl som utanför ditt område.
Vårt erbjudande till dig:
Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas på både ett personligt plan och i din yrkesroll. Vi erbjuder dig ett kvalificerat chefsjobb där du får stort handlingsutrymme att komma med idéer och planera ditt arbete tillsammans med dina medarbetare. Du kommer jobba nära chefskollegor och kommer givetvis få stöd och coachning från din närmaste chef. Länsförsäkringar Bergslagen är en lokalt och kundägt bolag, med mer än 170 år i branschen, här får du jobba med kundnytta på riktigt. Är du en person som vill bidra till andras utveckling, som får energi när någon runt dig lyckas? Då tror vi du är på rätt väg!
Vem är du?
Formella meriter:
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha erfarenhet av att jobba inom bank. Har du erfarenhet av att vara chef och/eller ledare är det absolut meriterande, men vi uppmuntrar även dig som är nyfiken att ta klivet mot chef att söka. Har du vana och erfarenhet att leda kundmöten via telefon och digitala kanaler tycker vi absolut du ska nämna det i din ansökan.
Din profil och drivkraft:
Allra störst vikt läggs vid personlig lämplighet, dina drivkrafter och ledarpotential. För att du ska trivas och bli framgångsrik hos oss ser vi att du är en initiativtagare av rang och älskar att jobba med utveckling inom områden som kundupplevelse, försäljning och givetvis ledarskap. Du har enkelt för att vara rak i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd i ditt förhållningssätt. Din förmåga att skapa goda relationer samt ditt resultat-och målfokus värderas högt. Du tror, som vi, att våra medarbetare är det viktigaste vi har, och genom att coacha, stötta och uppmuntra dem i sin vardag, lyckas vi tillsammans med vårt viktigt väldigt viktiga kund-och samhällsuppdrag.
Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsterna eller rekryteringsprocessen, ring Chef Kundservice Bank Albin Törnsten 073-084 99 64 alternativt HR – partner Anne Pettersson, 073-800 43 03.
Tjänsten är på tillsvidare och har placeringsort i Västerås.
Välkommen med din ansökan senast xx/yy.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena 021-19 01 56 Stina Haraldsson för Akademikerföreningen.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens. Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.
Sista ansökningsdag: 2022-03-15
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161