OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en konsult för rollen som gruppchef inom kundservice till ett bostadsbolag.
Bakgrund:
Leda och fördela arbetet för kundservicemedarbetarna vid behov, samt tillse att bolagets mål uppnås. Säkerställa en positiv kundupplevelse i alla våra kundmöten.
Ansvarsuppgifter: Hålla individuell uppföljning med medarbetare, rekrytering, introducera och lära upp nya medarbetare, leda det dagliga arbetet, fördela arbetsuppgifter i gruppen, semesterplanering, rehabilitering.
Ta helhetsansvar för bemanningsplanering för kontoren. Ta emot frånvaroanmälan och ringa in vikarier från vår vikariepool.
Leda och fördela det dagliga arbetet på vår centrala kundservice och reception/besökskontor.
Vid behov hantera inkommande ärenden via telefon, epost, genom besök och via vårt fastighetssystem
Hantering av nycklar/passagebrickor i vår reception
Ansvara för kontorsservice
Vid behov stötta Reception/Besökskontor
Tätt samarbete med andra enheter inom bolaget tex Uthyrning, Bostäder, Förvaltningsteam, Drift och Kommunikation.
Ta fram och sammanställa statistik från vårt fastighetssystem
Hålla i regelbundna arbetsplatsmöten och månadsmöten förenade med uppdraget
Hantera avtal och beställningar inom budgetramen
Ta fram och sammanställa underlag och statistik som är förenade med uppdraget
Följa upp och ta fram statistik från telefonisystemet, Telia Ace
Rapportera till enhetschef Kundservice.
Arbetsmiljöansvar
Upprätta budget, verksamhetsplaner och uppföljning/prognos vid behov tillsammans med enhetschef.
Kompetens Utbildning/erfarenhet:
Gymnasial utbildning är ett minimikrav
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
God datorvana i Officepaketet och ärendehanteringssystem
God administrativ förmåga
Flerårig erfarenhet av kundservicearbete
Erfarenhet av arbetsledning/personalansvar i rollen som gruppchef, helst inom kundservice.
Erfarenhet av att jobba med systematiskt förbättringsarbete
Erfarenhet av offentlig verksamhet/fastighetsbranschen är starkt meriterande
Erfarenhet av systemet Fast2 och Telia Ace är starkt meriterande
Personliga egenskaper:
Initiativförmåga
Drivande
Ledarskapsförmåga
Positiv och serviceinriktad
Strukturerad och ordningsam
God kommunikatör, social förmåga
Startdatum: Snarast möjligt.
Uppdragsperiod:
24-okt-2022 - 31-mar-2023
Omfattning:
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Skicka gärna in ditt CV till oss på Human Capital redan idag då intervjuer sker löpande. Vid frågor och funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef
Anne Tunhammar på anne.tunhammar@humancapital.se
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare