OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att ha framtiden som kund? Ser du en utvecklingspotential i allt du gör, gillar problemlösning och har ett helhetsperspektiv? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen i alla skrymslen och vrår efter en chef som ska lysa upp tillvaron för Telge Energis kunder och medarbetare. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Sara Tiger, rekryterande chef, om rollen: Inom Privataffären på Telge Energi har vi fyra grupper för att på bästa sätt stötta våra befintliga och blivande kunder samtidigt som vi når uppsatta mål. Grupperna Kundservice, Försäljning, Savedesk och Kundsupport har ett viktigt samspel och samarbete för att vi tillsammans ska nå framgång. Där har du som gruppchef en nyckelroll i att se till att vi lyckas.
På vår kundsupport är vi ett gäng engagerade medarbetare som hanterar olika sorters kundärenden. Vi brinner för problemlösning, utveckling och har ett helhetsperspektiv. Du är Telge Energis ansikte utåt och ansvarar för att alltid tänka utifrån kundens behov och leverera bästa möjliga kundupplevelse.
Ditt uppdrag Som Gruppchef Kundsupport är ditt huvudsakliga uppdrag att tillsammans med dina ca sex medarbetare effektivisera och automatisera bl.a. administrativa flöden, leverantörsbyten, fullmakter och svårare kundärenden. Det är viktigt att du har en nära relation till medarbetarna och kan stötta och hjälpa dem i sitt arbete och att nå sina mål.
Du har personal- och budgetansvar för gruppen och du rapporterar till chef Privataffären. Du förväntas ha ett nära samarbete med de tre andra gruppcheferna på Privataffären för att säkerställa att vi som affär når samtliga av våra mål. Dessutom kommer du ha ett nära samarbete med representanter från bl.a. Fakturering och Produkt för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse.
Som chef är du en förebild, inte bara för din grupp utan för hela bolaget. Du företräder Telge Energi och ska ta beslut för bolagets och medarbetarens bästa. Du kommer att ingå i flera olika forum och tvärfunktionella grupper där du representerar Kundsupport och Privataffären, samtidigt som du har ett helhetsperspektiv för Telge Energi.
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid med önskat startdatum så snart som möjligt.
Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften genom att endast sälja el från förnybara källor. Nu tar vi nästa kliv i att hjälpa våra kunder att göra smarta val.
Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.
Läs mer på www.telgeenergi.se .
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att lyckas i den här rollen behöver du ha dokumenterad erfarenhet som ledare, gärna med personalansvar. Du vill utveckla den grupp du ansvarar för och har en förmåga att se dina medarbetare och hjälpa dem att lyckas med sitt uppdrag. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete och processledning. Du har arbetat med kundservice och/eller försäljning, gärna inom energibranschen. Du är lojal, pålitlig och strukturerad i ditt arbete. I rollen som gruppchef krävs även att du är ansvarstagande och har en öppen och positiv inställning. Våra värderingar – engagerade, modiga och ansvarstagande – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av en eller följande är det ett plus: akademisk examen, utbildning inom service, försäljning och ledarskap, erfarenhet av arbetsledande roll i interna projekt eller projektledare samt flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer fortgår löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, sök därför så snart som möjligt, och allra senast 20 februari 2023.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Sara Tiger, Chef Privataffären, du ska kontakta på 0732-308 732. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 28. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner