OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu en gruppchef till löneavdelningen på Humana Assistans med placering i Örebro.
Om tjänsten
Som gruppchef har du personalansvar för ett antal löneadministratörer. Du säkerställer löpande att löner, utlägg och supportärenden är kvalitetssäkrade och görs i rätt tid och i enlighet med företagets policys och gällande lagstiftning. Som gruppchef ansvarar du för medarbetarnas arbetsmiljö, följer upp deras arbete och finns tillgänglig som stöd. Du genomför medarbetarsamtal och lönesamtal med personalen i ditt team, för att arbeta gentemot företagets mål och värdegrund. I rollen ingår också att vara delaktig i förbättringsprojekt på avdelningen.
Som gruppchef kommer du att rapportera till lönechef. Du ingår i ett team tillsammans med lönechef, ytterligare en gruppchef och en senior löneadministratör.
Din placering är på Humanas huvudkontor i Örebro.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang och ansvar. Du som söker är en trygg och stabil person med god självkännedom. Du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv. Du skapar gärna kontakter med andra och jobbar för att upprätthålla goda relationer. Vidare är du tydlig i din kommunikation med andra och du har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete. Som ledare är du en motiverande person som skapar engagemang och delaktighet.
Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, exempelvis projektledning eller arbetsledning. Erfarenhet av arbete med lön och ekonomi är meriterande. Har du dessutom kunskap i systemen Agresso och FAST/Assistansstöd är det ett plus.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vad händer nu?
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då vi kommer göra löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta lönechef Sara Holmgren på sara.holmgren@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult