OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget och tjänsten
Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 400 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Gruppchef - det vill du inte missa!
Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag.
I din roll som Gruppchef blir du en del av vårt affärsområde Fastighet som har sitt fokus på att jobba mot fastighetsbolag och består av ett härlig gäng på ca 40 medarbetere. Här kommer du få en viktig ledarroll som innebär personalansvar för en grupp på initialt ca 10 personer och även samarbeta tätt ihop med andra nyckelpersoner för hela affärsområdets utveckling samt fortsatta tillväxt. Här får du chansen att tillämpa dina ledaregenskaper, hantera personalfrågor och lyfta medarbetare till att nå nya höjder!
Drivs du av att få personalen att utvecklas och må bra på sin arbetsplats? Då är detta en perfekt roll för dig!Du erbjuds:
En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil
Arbetsuppgifter
I rollen som Gruppchef kommer du inneha det yttesta personalansvaret för ca 10redovisningskonsulter, frånjuniora medarbetare till seniora projektledare som jobbar med redovisningens hela flöde. Vi befinner oss i en tillväxtfas där ambitionen är att antalet medarbetare i gruppen kommer att öka med tiden.Du kommer även att samarbeta mycket närade andra två gruppcheferna,KAM samt affärsområdeschefen som också kommer att vara din närmsta chef.Här kommer ni tillsammans jobba för att utveckla affärsområde Fastighetsamt bidra till Klara Consultings utveckling och tillväxti stort.Tjänsten har stor betoning på ledarskap och personal för att optimera produktivitet och välmående. Du kommer även jobba operativt med redovisning mot kund på cirka 25-30% - sett över ett helår. Då ingår du i ett kundteam som teammedlem.
Du kommer till exempel att:
Vara gruppens trygghet och arbeta för en god arbetsmiljö och välmående
Leda gruppen och ansvara för till exempel mötestruktur och gruppmöten
Proaktivt arbeta för att förbättra processer och rutiner tillsammans med andra nyckelpersoner samt bidra till att uppnå uppsatta mål för affärsområdet
Stötta medarbetare i deras utveckling via kontinuerliga kompetens- mål – och utvecklingssamtal
Hålla lönesamtal samt ansvara för gruppens lönerevision tillsammans med affärsområdeschef
Vara delaktig i rekryteringsarbetet i samarbete med gruppchefer och projektledaresamt arbeta med kompetensförsörjning och resursplanering
Arbeta med onboarding och offboarding för teamets medarbetare
Hantera personalfrågor inom teamet
Jobba operativt med redovisning
Vem är du?
För att trivas i rollen är du kommunikativ och pedagogisk, tydlig i ditt ledarskap samt en person med driv och framåtanda.Du är inkännande, pestigelös och lyhörd med ett stort fokus på attfå personalen att må bra och utvecklas till deras fulla potential.
Vi söker dig som:
Har ett stort intresse för personal och personalfrågor
Har erfarenhet av personalansvar eller arbetsledning
Har god erfarenhet inom redovisning
Talar och skriver svenska obehindrat samt talar och skriver engelska på en mycket god nivå
Har mycket goda kunskaper i Office365
Det är extra meriterande om du:
Har har arbetat som redovisningskonsult på byrå
Har god erfarenhet av personalansvar och personalfrågor
Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att jobba med personal och tillämpa dina ledaregenskaper genom att driva, stötta och lyfta medarbetare till att nå nya höjder!
Praktisk information
Start: Höst 2024, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Stockholm
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på: lina.granastedt@klaraconsulting.se eller Elvira Larsson på: elvira.larsson@klaraconsulting.se
Om Klara Consulting
Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper – grundat 1997 – och MPC Consulting – grundat 2007 – att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 400 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/