OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vi ser till samhällsintresset som en helhet, gör väl sammanvägda bedömningar och säkerställer att regeringens beslut genomförs i länet. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner. Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten som ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• Yrkesstolhet
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas
• Bra förmåner och villkor
• God arbetsmiljö och gott kamratskap
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet som är fri från all diskriminering.
Serviceenheten arbetar med områden som lokalvård, reception, vaktmästeri, personalcafeteria, transporter, posthantering, gemensamma inköp och lokalfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
- Driva och utveckla verksamheten
- Leda och utveckla människor
- Personalansvar inklusive arbetsledning
- Delegerat budgetansvar för gruppen
- Vara kontaktperson för myndighetens IT frågor och ansvara för teknikkoncept i sammanträdesrum.
- Vara kontaktperson för Länsstyrelsens förmånsbilar/personalbilar.
- Administration av Länsstyrelsens förmånsbilar (kommer ev. att utökas, hela transportfrågan är under utredning)kontaktperson och årlig redovisning till Transportstyrelsen.
- Uppföljning/redovisning till Naturvårdsverket av CO2 gällande Länsstyrelsens resor (miljöledningsarbete)I början på året hög belastning i form av tid
- Vara enhetens representant i ortens platsråd med ansvar även för gemensamma frågor.
- Anpassning av lokaler/lokaldisponering på orten/kontaktperson gentemot fastighetsägare.
- Kontaktperson på orten för larm och säkerhetsfrågor.
- Vara avtalsansvarig för del av de avtal som nyttjas gemensamt på myndigheten, göra kravspecifikation inför upphandling/ uppföljning avtal/ förnyad konkurrensutsättning.
- Ansvara för införande och uppföljning av nya avtal och rutiner för olika tjänster och varor.
Din placering kommer att vara i Vänersborg
Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.
KVALIFIKATIONER
Ledarskapserfarenhet, grundläggande IT-kunskaper, intresse för teknik och tekniska lösningar, erfarenhet av att utveckla kundperspektivet i en stödverksamhet
Meriterande: Kunskap och förståelse för lagen om offentlig upphandling.
Personliga egenskaper: Ledarskap, förmåga att leda och utveckla människor, strukturerat arbetssätt, problemlösningsförmåga (praktisk och konkret), lugn och trygg i sig själv, drivande, flexibel och prestigelös.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Pia Strandh
0733-409213
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Thomas Gorin Weijmer
0770-457900
Gruppchef Ann Skändlagård
010-224 48 09
ST Gull-Britt Svensson
010-224 55 24
SEKO Thomas Gorin Weijmer
0770-45 79 00
Enhetschef Sanja Pihl
070-645 02 45