Gruppchef service och support

Gruppchef service och support

Arbetsbeskrivning

vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2023-04-11.


Vill du vara med på en utvecklingsresa där akademi, utbilning, forskning, förvaltning står inför stora förändringar drivet av digitalisering? Vi söker nu en erfaren och driven chef för service och support på IT-avdelningen på Stockholms universitet.

Som chef för service och support är du del av universitetets IT-avdelning, som består av ett härligt gäng med 110 engagerade medarbetare som har ett övergripande ansvar för att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Vi sitter i öppna lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med vacker omgivning, spännande utmaningar och möjlighet till personlig utveckling.

I rollen som chef kommer du ta del av goda förmåner, trygghet i anställningen och hybridlösning för distansarbete.

Sektionen IT-produktion, där service och support ingår, ansvarar för hela IT-avdelningens leverans av tjänster och support. Leveransen sker genom agila team samt vår service- och supportorganisation.

Vi är i en utvecklingsfas av vår hela leverans och söker nu en chef som vill vara med och utveckla området service och support.

Arbetsuppgifter
Som chef är du ansvarig för att vi har rätt support till verksamheten. I ditt ansvar ligger strategisk och taktisk verksamhetsplanering för området.

Du förväntas utveckla och förändra supportorganisationen så att vi har en kvalitativ, effektiv och ändamålsenlig organisation.

Det ingår även personalansvar för de medarbetare som är organisatoriskt placerade i gruppen. Att coacha medarbetarna och skapa förutsättning för deras utveckling är naturligt för dig.

Som chef inom sektionen IT-produktion ingår du i sektionens ledningsgrupp och i avdelningens chefsgrupp. Du samverkar på olika sätt med universitetets förvaltnings- och verksamhetsdelar och verkar för helhetssyn och samarbete.

Om du motiveras av utmaningar, driva förändring i en komplex verksamhet samt att skapa de bästa förutsättningarna för effektiv service och support, så är det här ett uppdrag för dig.

Kvalifikationer
Du har mångårig vana av att leda och utveckla service och supportorganisationer, är van vid att leda i förändring och har lätt för att se och agera på möjligheter.

Att sätta och uppnå mål motiverar dig, liksom att hjälpa andra att lyckas. Du har ett stort användarfokus och ett lösningsorienterat mindset.

Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer med människor och är serviceinriktad.

Du trivs bäst när du får arbeta i ett högt tempo och är handlingskraftig när så behövs. Vi tror att det är viktigt att ha en god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl på svenska skriftligt och muntligt.

Meriterande är om du har erfarenhet av agila arbetssätt, helst från en större agil IT-organisation. Även arbete i offentlig sektor, i synnerhet arbete från högskola eller universitet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, sektionschef Helen Ericson, tfn 08-16 23 24, helen.h.ericson@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 11 april 2023

Liknande jobb


27 december 2024

23 december 2024

Engineering Manager

Engineering Manager

21 december 2024