Gruppchef ServiceCenter

Gruppchef ServiceCenter

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som trivs i rollen som närvarande chef, med en förmåga och vilja att lyfta blicken, se möjligheter och driva utveckling. Du har varit chef inom kundservice eller liknande verksamhet.
Gruppen består av 7 medarbetare som arbetar inom felanmälan och kundmottagning och är placerade runt om i vår region. Här kommer du att leda medarbetare med stort engagemang och teamkänsla, som arbetar tillsammans för att ge kunden det lilla extra.
Du leder och fördelar det dagliga arbetet inom gruppen och finns tillgänglig för att stötta medarbetarna i den operativa verksamheten. En viktig del av tjänsten är att samverka internt och externt. Internt är du del i projekt och arbetsgrupper som ägare av de övergripande frågorna som rör felanmälan och kundmottagning. Externt är du kontaktperson mot våra underentreprenörer/leverantörer och kunder.
Arbetsuppgifter:
Som Gruppchef för ServiceCenter arbetar du bland annat med:
Personalansvar för medarbetare i ServiceCenter
Planering av det dagliga arbetet för gruppen
Ansvarig för bemanning av reception/frontdesk på alla tre regionkontoren
Ansvarig för jouren
Ansvarig för nycklar
Ansvarig för växelfunktionen
Ingå i arbetsgruppen med samma arbetsuppgifter som övriga

ServiceCenter tillhör ekonomisk förvaltning och du rapporterar till Chef Servicecenter och Överlåtelsegrupp.
Meriterade är om du sedan tidigare har kunskap inom:
- Unit 4 PM
- SuperOffice Service
- Agresso Serviceorder
- Telia Trio
- Erfarenhet av distansledarskap
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en kundtjänstverksamhet som riktar sig till en bredare kundgrupp som motsvarar invånarperspektivet.
Personliga egenskaper:
Som Gruppchef har du intresse för boendets helhet och har lätt för att skapa förtroende. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du arbetar proaktivt och har erfarenhet från att leda inom kundservice sedan tidigare. För dig är telefonisystem och ärendehanteringssystem en del av vardagen. Du är lösningsorienterad och får saker gjorda, samt trivs med att hantera oförutsedda händelser och problem. Du har en förmåga att analysera, effektivisera och digitalisera arbetssätt och processer. Att förändra och förbättra är en del av dig. Vidare trivs du med att arbeta i team och är strukturerad, uthållig, lyhörd samt har förmåga att självständigt arbeta i flera projekt samtidigt.
Du har goda kunskapar i svenska och engelska
Vi erbjuder:
Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår kundservice till ny nivå. Vi erbjuder dig ett självständigt och roligt arbete där du har möjlighet att påverka dina dagliga arbetsuppgifter i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en viktig grund för oss.
Heltidstjänst. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Tillträde enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 8 juni 2021, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten besvaras av Andreas Ahlén, Chef ServiceCenter och Överlåtelsegrupp, tfn 010-303 27 32 och e-post: andreas.ahlen@hsb.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MälarDalarna ek fören, HSB Borlänge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2021

Postadress

Sveagatan 5
Borlänge, 78433

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024