OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om BlueStep
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.
BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg.
Läs gärna mer på: www.bluestep.se
Om tjänsten
Som gruppchef inom Customer Service (CS) leder du ett av de tre team inom avdelningen. Avdelningen fokuserar på inflödet av vår bolåneaffär. Du ansvarar tillsammans med övriga chefer inom avdelningen samt Marknad för att utveckla och etablera strategier och metoder för att driva verksamheten i rätt riktning. Gruppen består av ca 8–9 medarbetare där du har personalansvaret.
Vidare verkar du för att jobba med försäljningsmål, processer och att systemstöd är ändamålsaktiga och effektiva i att stödja verksamhetens utveckling och förväntningar. Vid behov driver du utvecklingen av processer och system i samarbete med övriga berörda funktioner. Vi är inne i ett skede då vi utvecklar, automatiserar och effektiviserar verksamheten, varför dessa delar har ett stor fokus. Du har ett ansvar och extra fokus på att driva gruppens processorientering och ständiga förbättringsarbete.
Du har även ett ansvar för risk- och regelefterlevnad för denna del av verksamheten såväl som för informationsägarskap.
Exempel på fokus i rollen är dagliga kundinflödet, medarbetardialoger, uppföljning av mål och teammöten, förbättringsarbete för att skapa bästa möjliga engagemang och förutsättningar för medarbetare/teamet, säkerställande av bemanning, optimera teamets/flödets produktivitet och effektivitet, mål- och budget och prognosarbete inklusive analys.
Du rapporterar till Chef Customer Center, Goitom Semere, som ansvarar för hela avdelningen.
Din profil
Vi söker dig som brinner för kundmötet och bolåneaffären. Du har god erfarenhet av bolån och tillhörande processer samt kreditgivning till privatpersoner. Vi ser att du har ett par års tidigare ledarerfarenhet, där personalansvar är meriterande. Vidare är du bra på att sätta dig in i kundbehov och kundbeteenden i syfte att hitta lösningar för allas bästa.
Som person är du serviceminded, strukturerad, självständig och förändringsbenägen. Du är tydlig, beslutsam och har hög integritet. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer.
För att lyckas i rollen ser vi att du har stark egen drivkraft och du drivs av tydliga och utmanande mål, du är resultatorienterad och du är tydlig och rak i ditt ledarskap. Du känner ett ägandeskap i din roll.
Vi ser att du har en naturlig förmåga att motivera medarbetare att prestera på topp och vara i ständig utveckling. Du föregår med gott exempel och lever efter våra värderingar: driven, professionell, respekt och annorlunda.
Arbetet innebär mycket kommunikation varför vi värdesätter att du har lätt att uttrycka dig i skrift och tal.
Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!
Intresserad?
Klicka på ansök för att söka tjänsten. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Goitom Semere, på Goitom.Semere@bluestep.se.