OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Har du flera års ledarerfarenhet och gedigen erfarenhet av arbete inom bank- och finansindustrin? Får du energi av att bidra till att både medarbetarna och verksamheten du arbetar i utvecklas? Då kan du vara den person vi letar efter!
Arbetsbeskrivning
I rollen som gruppchef för funktionen Client Management leder du en affärsnära stödfunktion med många kontaktytor inom Carnegie. Funktionen består idag av tre grupper; Depåadministration, Corporate Actions och Transaction Support. Depåadministrationen ansvarar för all administration och dokumentation kring bankens kunder, huvudsakliga arbetsuppgifter för gruppen är on-boarding, off-boarding samt löpande registervård. Corporate Actions uppdrag är att sköta administrationen av bolagshändelser på samtliga marknader för depåkundernas räkning. Transaction Support är en stödfunktion till Carnegies Investment Banking team och ansvarar för administrationen kring dess transaktioner. Totalt består funktionen Client Management av drygt tjugo medarbetare.
I rollen ingår:
- Utveckla, coacha och stödja medarbetarna
- Skapa tydlighet och effektivitet inom gruppens ansvarsområde och processer
- Kontinuerligt förändrings- och förbättringsarbete kring gruppens arbetssätt och metoder
- Ansvar för gruppens affärsplan och fokusområden samt uppföljning mot satta mål
- Aktivt arbeta och agera länk gentemot övriga grupper och affärsområden
Som gruppchef har du både funktions- och personalansvar för medarbetarna i teamet. I respektive grupp finns det en Team Leader som har det operativa ansvaret.
Carnegie har nyligen bytt backoffice system vilket har medfört stora förändringar. Spelplanen är lagd, nu fortsätter resan med att implementera och effektivisera arbetet inom funktionen!
Din profil
Vi söker dig som har flera års ledarskapserfarenhet och därtill även arbetat inom bank- och finansindustrin. Utöver din ledarskapserfarenhet har du även flerårig erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete i projektform. Troligtvis har du en akademisk utbildning med inriktning ekonomi/finans eller fått gedigen kunskap från området genom arbetserfarenhet.
Du har ett coachande förhållningssätt i relation till dina medarbetare och du trivs att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig omgivning där du tillsammans med gruppen jobbar mot satta mål. Du är en pragmatisk och lösningsorienterad person som får energi av att coacha och utveckla både verksamheten som medarbetarna.
Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift samt är det meriterande om du har erfarenhet av systemet Abasec. Rollen kräver att du har Swedsec-licens men har du det inte innan så får du göra licensieringen vid start.
Om företaget
Carnegies övergripande roll är att sammanföra kapital och investeringsmöjligheter. På så sätt bidrar Carnegie till en hållbar ekonomisk utveckling för privatpersoner, företag, institutioner, kapitalmarknad och samhället i stort. Carnegie finns i sju länder med cirka 700 medarbetare. Kontoret i Stockholm är placerat mycket centralt i fina och trivsamma lokaler. Du hittar mer information på: www.carnegie.se (http://www.carnegie.se/)
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Carnegie med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.