OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Coor har det stora förtroendet att leverera flera servicetjänster till ICA HK i Solna samt på flera orter i Sverige. Är du en lyhörd ledare med ett positivt sinne och ett högt engagemang? Besitter du ett genuint intresse av att få utveckla andra och har du dessutom förmågan och modet till att kunna ta affärsmässiga beslut samt överträffa kundernas förväntningar? Då är du rätt person för oss!
Om uppdraget
Vi söker nu en engagerad och lyhörd ledare som kan utveckla våra kollegor, dess leverans och säkerställa att vi gör det med kvalitet. Du kommer ha en koordinerande roll där huvuddelen består av arbetsplatsservice med delar i fastighet och säkerhet. Vi har en prestigelös, varm och utvecklingsinriktad kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar samtidigt som det finns en stor hjälpsamhet bland kunniga kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra till att nå gemensam framgång.
Om rollen
I rollen som gruppchef är din uppgift att leda och utveckla dina medarbetare till att leverera högklassig service till kunden ICA med goda resultat. Rollen förutsätter att du som person besitter ett högt engagemang med en förmåga till att entusiasmera såväl kollegor, kunder samt leverantörer. Som gruppchef behöver du vara en trygg person med ett anpassningsbart förhållningssätt med tyngdpunkt på ägarskap, eget driv med stort fokus på utveckling och förbättring. Rollen ingår i en ledningsgrupp om 8 personer.
Ditt ansvar kommer främst att bestå av:
• Personalansvar och utveckling av medarbetare
• Ekonomi – budget, prognosarbete och uppföljning
• Leda och koordinera verksamhetens löpande arbete på 4 olika arbetssiter i norra Stockholm
• Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
• Ansvarig för dialog med kund såväl som löpande utvecklings- och förbättringsarbete
• Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö i din roll som gruppchef på Coor
• Ansvar för att driva din leverans enligt uppsatta mål och aktivt arbeta för att bibehålla samt utveckla
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Din placering är i Arenastaden i Solna. Resor i tjänsten förekommer, körkort och tillgång till egen bil är fördelaktigt. Du rapporterar till Sitechef.
Vår kandidat
Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom likvärdig tjänst och har en relevant högskoleutbildning för tjänsten alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga inom ekonomi och ledarskap. Vi ser gärna en affärsmässig erfarenhet när det kommer till att arbeta kundorienterat. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare så är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet och gärna är bekant med system som Palette/Maximo.
Din personlighet
Som person är du målinriktad med hjärtat på rätt ställe och har god förmåga till att vara lyhörd och inkännande mot medarbetare, kund och leverantörer för att skapa goda och utvecklande relationer. Genom ditt tillitsfulla ledarskap är du en förebild för att skapa trygghet och inkludering samtidigt som du är en inspirerande och positiv drivkraft som bidrar till en lönsam och lyckad leverans. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga där flexibilitet och sinne för detaljer är en styrka.
Du gillar förvaltning-, förädlings- och utvecklingsarbete och har en vana vid att självständigt driva och planera ditt och dina medarbetares arbete framåt. Du anpassar arbetssättet utifrån förutsättningarna.
Vi erbjuder
Framför allt erbjuder vi härliga kollegor och duktiga medarbetare! Här får du en intressant och varierad arbetsdag i nära samarbete med både kunder och kollegor. Som gruppchef har du stor frihet att utveckla din organisation och verksamhet samtidigt som det finns mycket stöd och hjälp att få från närmaste chef och kollegor. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom tjänsten såväl som inom andra delar av verksamheten.
Kontaktuppgifter och övrig information
Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karima Halldén, karima.hallden@coor.com. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar som kommer in via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181
0730-684058
Coor Service Management
Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354