OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Uppdraget
Som chef för gruppen Kart- och systemutveckling har du personalansvar för 6 personer samt är systemförvaltare för bolagets ekonomisystem (EDP future) och ärendehanteringssystemet (Infracontrol).
Du ingår i bolagets chefsgrupp samt rapporterar till enhetschefen på Vattenenheten. Du initierar och driver ständiga förbättringar inom ansvarsområdet.
Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att strategiskt planera, säkerställa och utveckla Kart- och systemutvecklingsgruppens ansvarsområde. En övergripande beskrivning av gruppens ansvarsområde är:
- Förvaltning och utveckling av VA-banken.
- Förvaltning och utveckling av övervakningssystemet CactusEye.
- Förvaltning och utveckling av faktureringssystemet EDP future.
- Förvaltning och utveckling av Cad-verktyget Topocad.
- Förvaltning och utveckling av ärendehanteringssystemet Infracontrol.
- Inmätning av VA-anläggningar.
- Hantering av relationshandlingar.
- Leverans av nybyggnadskartor.
- Modellering av VA-nätet i programmet Mike Urban.
Du är systemförvaltare för bolagets ekonomisystem (EDP future) och ärendehanteringssystemet (Infracontrol). Systemförvaltningen för övriga system är delegerat till medarbetare inom gruppen.
Kvalifikationer
Som chef ska man vara en förebild och tycka om att arbeta målorienterat. Du ska kunna arbeta operativt likväl som övergripande strategiskt.
Som person är du utåtriktad, drivande, kommunikativ såväl i tal som skrift, saklig och lösningsorienterad. Du känner dig bekväm i rollen som bolagets representant i olika sammanhang såväl inom bolaget som utom bolaget. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och är bra på att delegera.
Du har examen från universitet eller högskola med relevant inriktning. Du har minst 2 års erfarenhet av systemförvaltning. Du har erfarenhet av upprättande och efterlevnad av SLA-avtal. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från ledande befattning inkluderande personalansvar.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Kollektivavtal finns och vi tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktpersoner:
Maria Mogensen, Enhetschef vattenenheten tfn 08 – 718 83 28
Frida Bjerkman, HR-specialist tfn 08-718 75 31
Nacka vatten och avfall AB består av enheterna Avfall, Vatten och Drift samt staben som utgör verksamhetsstöd. Vi är idag 80 anställda men kommer successivt att utöka antalet anställda. Tjänsten hör till staben. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus mitt i centrala Nacka.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka vatten och avfall AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare och rekryteringsbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57