Gruppchef till Kundservice Bank

Gruppchef till Kundservice Bank

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Bergslagen

Vi fortsätter vår utvecklingsresa inom Kundservice Bank och är nu redo att ta nästa kliv genom att utöka med en gruppchef till ett av våra engagerade team i Västerås. Är du en person som helhjärtat vill satsa på ledarskap och att driva affär genom att främja kundmöten i världsklass? Då kan det här vara något för dig. Välkommen med din ansökan till oss!  

Om jobbet
Hos oss på Kundservice bank jobbar vi med kundservice via telefon, digitala kanaler och det fysiska kundmötet i Västerås och Örebro. För oss är kundservice att sätta kundens behov först och hjälpa till med det ärende som kunden kontaktar oss om. Vi vet också att kunderna förväntar sig tips och råd proaktivt så utifrån kundens hela behov ska vi i varje kundmöte aktivt erbjuda en lösning.

Kundservice bank är navet i bankverksamheten där vi ger service både externt och internt till våra kollegor. Med fokus på medarbetar- och kundupplevelse vill vi skapa tillväxt genom samverkan inom bolaget.

I din roll som gruppchef kommer du att leda, utveckla och framför allt skapa förutsättningar för dina medarbetare att trivas i bolaget och ha roligt på jobbet. Lyckas du med det så kommer du automatiskt få en grupp som presterar vad som förväntas av dem. Vardagen hos oss har ett högt tempo med snabba förändringar och höga förväntningar från våra kunder. Rollen som gruppchef är operativ och kan beskrivas som spindeln i nätet, vilket innebär att du kommer ha ditt fokus på medarbetarna och deras välmående, se de förändringar som behövs och arbeta aktivt för att utveckla organisationen till det bättre. 

Du kommer rapportera till Chef Kundservice Bank och vara en del av Kundservices ledningsgrupp.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett jobb där du får möjlighet att utvecklas på både ett personligt plan och i din yrkesroll med den stöttning du behöver. Här får du ett kvalificerat ledarjobb där du får stort handlingsutrymme att utforma till ditt eget.  Du kommer jobba nära dina kollegor i ledningsgruppen och vara en stor del i att bygga vårt nya område kundservice. Länsförsäkringar Bergslagen är ett lokalt och kundägt bolag, med mer än 170 år i branschen, här får du jobba med kundnytta på riktigt. Är du en person som vill bidra till andras utveckling och som får energi när någon i din närhet lyckas? Då tror vi du är på rätt väg!

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha ledarskapserfarenhet och gärna ha erfarenhet av att leda en grupp i förändring. Har du jobbat på bank är det meriterande. Vi ser även det som meriterande om du har jobbat med försäljning med tydliga mål och budget. Har du vana och erfarenhet att leda kundmöten via telefon och digitala kanaler tycker vi absolut du ska nämna det i din ansökan. 

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet, dina drivkrafter och ledarpotential. För att du ska trivas och bli framgångsrik hos oss ser vi att du är en initiativtagare av rang och älskar att jobba med utveckling inom områden som kundupplevelse, försäljning och givetvis ledarskap. Du är rak i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd i ditt förhållningssätt. Din förmåga att skapa goda relationer samt ditt resultat-och målfokus värderas högt. Du tycker, precis som vi, att våra medarbetare är det viktigaste vi har, och genom att coacha, stötta och uppmuntra dem i sin vardag, lyckas vi tillsammans med vårt väldigt viktiga kund- och samhällsuppdrag. 

Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen, ring HR-chef Lisa Ringbom Axnér 0739200221 (vecka 27–28), HR-partner Anne Pettersson 0738004303 (vecka 29–30) eller Chef Kundservice Bank Albin Törnsten 0730849964 (vecka 30).
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Stina Haraldsson 021-19 01 56 för Akademikerföreningen.  

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad i Västerås. 

Urval kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. 

Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens. Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2022-07-31

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Bergslagen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Västerås
None

Postadress

Box 1046
Västerås, 72126

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024