Gruppchef till Kundservice Östgötatrafiken

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundtjänst och vill vara med och göra skillnad för våra kunder varje dag? Då kan detta vara rätt tjänst för dig - Östgötatrafiken söker nu en gruppchef till vår Kundserviceverksamhet. 

På Östgötatrafiken är varje medarbetare en viktig kugge i utvecklingen av ett hållbart samhälle och bidrar till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Kollektivtrafik är ryggraden i framtidens hållbara resande och vårt uppdrag är ett samhällsuppdrag som innehåller mycket mer än den kollektiva resan med buss, pendeltåg, spårvagn eller färdtjänst.   

Vår kundservice ska ge våra kunder bästa tänkbara förutsättningar att få en bra upplevelse och därför är kontakt, dialog och information viktiga verktyg i vår vardag. Det är till oss våra kunder vänder sig när de vill planera sin resa, har frågor om våra biljetter eller om det har uppstått ett problem av något slag. Att jobba hos oss innebär att vara ansiktet och rösten utåt mot våra kunder. 

Om tjänsten 
Vi vill att du har ett intresse och en drivkraft i att förändra och förbättra arbetssätt för att utveckla kundservicen. Du har hela tiden kundens perspektiv i fokus och strävar mot en kundupplevelse i världsklass. Ditt intresse för att skapa ett gott kundbemötande är stort och du visar dagligen vägen för ditt team. 

Som gruppchef har du ett operativt ansvar och jobbar nära verksamheten. I det dagliga arbetet coachar och motiverar du ditt team samt säkerställer att servicenivåerna håller den kvalitet vi eftersträvar att ge våra kunder. Du är en viktig pusselbit i att skapa trivsel i teamet, bidra till ett gott arbetsklimat och få medarbetarna att vilja växa och utvecklas. Du vet att resultat skapas genom engagemang, struktur, rutiner och trivsel. 

Arbetet är varierande och ställer krav på att du har förmågan att prioritera och ta egna initiativ och våga ta beslut inom ramen för ditt mandat - alltid med kundens bästa framför ögonen.

Vem är du? 
Vi vill att du som söker har en god ledarskapsförmåga, och är både strukturerad och serviceinriktad. Du trivs i en roll där du dels får arbeta operativt nära dina medarbetare, dels har förmågan att se helheten. Vidare vill vi att du har ett driv att ständigt utveckla processer och arbetssätt för att säkerställa att vi alltid förbättrar oss. 

Som ledare är du lyhörd för vad som krävs för att motivera medarbetarna och utveckla effektiva team samtidigt som du vågar vara tydlig och bestämd när det behövs. Du har ett coachande förhållningssätt och agerar undersökande i problemlösning och resultatuppföljning.  

Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande verksamhet med fokus på kundmöte via telefon och digitala kanaler, kundtjänstverksamhet eller driftledningscentral där minst två år har varit på en ledande position. Även om tidigare resultat och relevant bakgrund är viktigt så tycker vi att din personlighet och inställning väger tyngre. 

Vår verksamhet speglar våra kärnvärden; Öppenhet, Professionalism och Engagemang. För att du ska trivas hos oss delar du våra värderingar och attraheras av att arbeta i ett företag där kundens behov står i centrum.

Vårt erbjudande
Med Östgötatrafiken reser du aldrig ensam. Varken som kund eller medarbetare. För oss är det viktigt att ha en välkomnande och öppen företagskultur där man trivs och känner sig delaktig i kundernas, samhällets, Östgötatrafikens och sin egen resa. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att allt bra som vi gör bygger på ett gott samarbete. 

Som arbetsgivare ger vi dig stor möjlighet till eget ansvar och du får möjlighet att utveckla, tänka nytt och forma kundservice utifrån dina erfarenheter.

Östgötatrafikens Kundserviceverksamhet är beläget i ljusa centrala lokaler i Mjölby, där du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och 47 minuter från Norrköping.

Information och ansökan
Låter det här som ett intressant jobb som kan passa dig? Skicka in din ansökan redan idag eller senast 30 juni 2021. Urval och intervjuer kommer att påbörjas fr o m den 2 juli 2021. 

Har du frågor om tjänsten, får du gärna mejla Johan Åkerlind, Kundservicechef, johan.akerlind@ostgotatrafiken.se. 

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östgötatrafiken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024