OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Hyresgästföreningens Nationella Medlemscenter och växel i Örebro?
Här arbetar medarbetare med ett stort engagemang för att vår service ska uppfylla förväntningarna hos dem som kontaktar oss för information och råd. Du kommer att leda ett team med medarbetare och stötta dem i kontakten med medlemmar och andra aktörer samt i värvandet av nya medlemmar. Medlemscenter och växel är en del av Hyresgästföreningens Nationella Servicecenter som även har en enhet i Uppsala, Rådgivningen, där medlemmar bland annat får hyresjuridiska råd.
Om uppdraget och arbetsuppgifterna
Föreningen har satt ett högt mål i att bli fler medlemmar och förtroendevalda. Du kommer in i en tid av nytänkande där vårt Nationella Servicecenter är inne i en förändringsprocess för att lyckas med målen. I rollen som Gruppchef ansvarar du för hanteringen av gruppens utveckling, i rollen ingår att leda och säkra effektiv användning av resurser och kompetenser inom gruppen. Du kommer att ha huvudansvaret för den dagliga leveransen samt personal- och utvecklingsansvar för avdelningen, som består av ca 20 medarbetare.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Aktivt coacha genom medlyssning och medarbetarsamtal
• Säkerställa att avdelningen alltid arbetar för att upprätthålla och utveckla professionella medlemsmöten.
• Säkerställa av avdelningen levererar god medlemsorienterad rekrytering.
• Driva en konstant utveckling av våra processer och arbetssätt för att nå effektivitet, kvalitet och medlemsnöjdhet
• Säkerställa att avdelningen genomför identifierade och beslutade aktiviteter kopplat till verksamhetsplan och övergripande mål
• Ingå i ledningsgruppen och gemensamt ta fram beslut och direktiv för de nationella enheterna
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Gruppchef bör du ha lätt för att anpassa dig och vara öppen för att möta nya behov och önskemål. Vi ser att du har förmågan att förmedla information och motivera dina medarbetare att nå uppsatta mål, du kan också på ett tydligt och naturligt sätt följa upp verksamheten.
Du har god kommunikativ förmåga och har inga problem att kommunicera med medarbetare, medlemmar eller samarbetspartners. Att arbeta strukturerat och effektivt med ett starkt driv är något som du ser som en självklarhet och du tar gärna egna initiativ. För att trivas hos oss bör du aktivt verka för en naturlig feedbackkultur i en öppen dialog med både medarbetare och kollegor runt om i landet.
Vi söker dig som har förmågan att leverera på Hyresgästföreningens övergripande mål ur ett medlems- och medarbetarperspektiv. Du är en person som kan jobba självständigt men som inte heller har några problem att arbeta tillsammans med andra i grupp. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har goda kunskaper i Office-paketet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser att du har flerårig ledarerfarenhet och kan leda personal i förändringsprocesser. Vi ser också att du har egen erfarenhet av kundmöten, tycker om att ge god service och alltid utgår från ett kundperspektiv i det dagliga arbetet. Ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag inom området kundservice/medlemsservice.
Att arbeta hos oss
Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma arbetsuppgift oavsett vilken roll vi har till vardags. Då ringer vi hyresgästerna och pratar om exempelvis tryggheten i kvarteret eller, som vi gjort under 2020, frågar om någon behöver hjälp med anledning av pandemin.
På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer när medarbetarna berättar hur det är att arbeta på Hyresgästföreningen.
Välkommen med din ansökan senast den 17 december. Intervjuer sker löpande och rekryteringen kan komma att avslutas före sista ansökningsdag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdag enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen på Karlslundsgatan 29, Örebro. Vi är en hälsodiplomerad arbetsplats!
Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Mika Nuutilainen, enhetschef Nationellt Servicecenter, tel 010-459 27 06.
Våra fackliga kontaktpersoner är Björn P Johansson, tel 010-459 26 24 för Handels och Josefin Moback, 010-459 11 43 för SACO
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige. Vi är cirka 9 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282