OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjligheten att utvecklas på en byrå som nyligen blivit nominerade till "Årets Redovisningsbyrå 2021" i Visma Accounting Awards? Missa inte denna rekrytering till NMBERS!
Nu rekryterar vi på Newr en Gruppchef till NMBERS. NMBERS är en modern och nytänkande redovisningsbyrå med fokus på mer än bara bokföring. Med den senaste tekniken underlättar och effektiviserar de sina kunders vardag och hjälper dem med redovisning, skatt, lönehantering och andra företagstjänster. NMBERS utgörs av ett team på 11 personer utgår ifrån trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad.
Som Gruppchef kommer du bli en del av ledningsgruppen och vara delaktig i företagets affärsmässiga och strategiska beslut. Du arbetar i nära dialog med VD som du även rapporterar till. I rollen har du ett självständigt kundansvar för ett antal av NMBERS kunder. Du kommer ha ett sammankallande arbetsledaransvar för tre-fem kollegor i teamet där du planerar och kvalitetssäkrar arbetet kring kunderna.
Exempel på ansvarsområden
- Driva kunduppdrag där du leder teamet kring kunderna och planerar det löpande arbetet samt ansvarar för kundrelationen
- Handleda och coacha kollegor
- Kvalitetssäkra och ansvara för leveransen av teamets arbete
- Vara hands-on i bokslutsarbetet mot kund
- Ansvara för avtalshantering, prissättning och lönsamhet i dina uppdrag
- Delaktighet i NMBERS utveckling avseende strategier
Rätt kandidat för rollen
För att passa i rollen på NMBERS har du minst fyra års relevant erfarenhet från redovisningsbyrå. Du arbetar idag som redovisningskonsult och är redo att ta nästa steg i din utveckling mot ett uttalat team- och kundansvar. Du har goda redovisningskunskaper och dokumenterad erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar. Du har en relevant utbildning inom redovisning från YH eller universitet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du värdesätter ett digitalt och modernt arbetssätt och har alltid service i fokus. Du är affärsmässig, positiv, relationsskapande och en riktig doer som “kavlar upp ärmarna” när det behövs.
Vad NMBERS erbjuder dig
På NMBERS erbjuds du en roll med mycket ansvar både för dina kunder och för företagets utveckling. Du kommer få möjlighet att ansluta till ett glatt och positivt gäng med en stark sammanhållning på en nytänkande och digital redovisningsbyrå. Du kommer få möjlighet att utveckla dig genom utbildningar och en stor frihet att styra över din egna tid. NMBERS investerar mycket i mjuka värden och genomför löpande trevliga aktiviteter med teamet.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.
Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvariga rekryterare på Newr - Douglas Carbell, Douglas.carbell@newr.se, 072-980 99 52 eller Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se 073-027 96 21.
OM NMBERS
Vårt mål är att hjälpa små och medelstora företag bli mer produktiva. I takt med att digitaliseringen blir en större del i företagens administrativa vardag är det essentiellt att hänga med i utvecklingen. Dels för att bespara tid men även för att minimera risker som förekommer i den traditionella hanteringen. Vi är en redovisningsbyrå som ständigt ligger i frammarsch i den digitala revolutionen och kan med övertygelse alltid hitta rätt uppsättning för våra kunder. Vi är entreprenörens ekonomipartner och tillsammans skapar vi ett mer företagsamt Sverige.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.