OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TietoEnator är en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa med mer än 11 000 medarbetare och en omsättning på 1.2 miljarder Euro.Vi erbjuder management-konsulting, systemutveckling, integration, drift och support, kommunikationslösningar, programvaror och produktutveckling.Vi har fördjupad kunskap om våra kunders verksamheter inom branscher som t ex bank och finans, skogsindustri, offentlig sektor och telekommunikation.Affärsområdet Processing & Network, med en omsättning på över 2 miljarder kronor och närmare 2000 medarbetare, är Nordens ledande leverantör av verksamhetsutvecklande drift- och supporttjänster.Här finns redan en blandning av unga och erfarna medarbetare, med alla slags talanger och bakgrunder.Du kan själv påverka både ditt eget arbete och hur vår verksamhet utvecklas.Hos oss är friheten stor och det är resultatet som räknas. Just nu söker vi: Gruppchef till Service Desk i Stockholm Service Desk inom TietoEnator Processing & Network är en enhet som idag består av 67 medarbetare.Vi är SPOC (Single Point Of Contact) och tar hand om alla frågor, felanmälningar och beställningar som rör våra kunders IT-miljö.Vi har en hög teknisk kompetens och 80% av alla ärenden löses direkt i Service Desk.Nu söker vi en gruppchef till en av våra grupper. Arbetsuppgifter/ansvar: . Planera och leda arbetet inom gruppen, vilket förutom daglig arbetsledning innebär budgetansvar, genomföra utvecklingssamtal med gruppens medarbetare och planera kompetensutveckling .Svara för att verksamheten inom gruppen bedrivs inom ramen för TE P&N processer . Upprätthålla kontakter och informationsutbyte till/från övriga grupper inom TE P&N . Medverka till förändringar och förbättringar för tilldelade arbetsuppgifter och ansvarsområden . Medverka till att den totala produktions- och utvecklingsmiljön förbättras kvalitets och produktivitetsmässigt . Arbeta enligt våra ITIL-baserade processer (Information Technology Infrastructure Library) . Ingå i Service Desk Stockholms ledningsgrupp Egenskaper: . God samarbetsförmåga och stor noggrannhet . God ledarskapsförmåga .Marknadsorienterad . Analytisk, pedagogisk och kreativ Kompetens/erfarenhet: . Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på Svenska och Engelska .Övergripande teknisk kunskap .Bred och djup kunskap gällande Service Desk och ITIL-processer . Tidigare ledarerfarenhet . I detta uppdrag samarbetar Tieto Enator med IT-Resurs AB, som har hand om rekryteringsprocessen.Märk din ansökan med "Gruppchef till Sevicedesk".