OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu Gruppchef till Tyska Kundbordet som är en grupp om 4 personer. Kundbordet ansvarar för att ge kvalitativ service till Nordnets kunder i Tyskland och är "Nordnets ansikte utåt". Kunden är i centrum och ska alltid bemötas på ett professionellt sätt. Placering är på vårt huvudkontor i Bromma, Stockholm. Rollen I rollen som Gruppchef på Tyska Kundbordet ingår att engagera och coacha medarbetare i den dagliga service-verksamheten, att vara en förebild i arbetet på kundbordet, samt rapportering och uppföljning av enskilda mål och gruppens servicemål. Detta innebär att de dagliga uppgifterna omfattar medlyssning, delaktighet vid utredningar/reklamationer av kundärenden, ansvar för att kommunikationen med Nordnets kunder sker på ett professionellt och korrekt sätt i alla led på Kundbordet samt schemaläggning och semesterplanering. Som Gruppchef har man också ett tätt samarbete kring den långsiktiga planeringen med de övriga Kundbordens Gruppchefer. Bakgrund och personlighet Vi söker dig med akademisk examen och med gedigen erfarenhet av ledning/coachning av en grupp inom t ex kundservice eller callcenter. Vi ser det som högst meriterande ifall du har erfarenhet av finansbranschen. Vi värdesätter högt om du är flerspråkig. Det är ett krav att du talar och skriver tyska flytande och vi tror också att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Förutom dessa språk så är också kunskaper i danska, norska, polska eller finska meriterande. Vi söker en person som brinner för service och får en kick av att göra en kund nöjd. Som person är du engagerande, drivande, flexibel, stresstålig, kommunikativ, men framför allt gillar du att vidarutveckla och coacha andra.Vi erbjuder ett stimulerande arbete i ett företag med högt tempo och högt i tak. Vi har kul ihop och drivs av ett gemensamt intresse av värdepapper och fokus på kunderna. Intresserad? Välkommen med din ansökan här! www.nordnet.se/jobb