OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med fokus på mål och resultat, som är intresserad av att ta del i ledningen av ett av Sveriges främsta företag med sikte på framtiden? Om du dessutom har förmågan att inspirera och engagera människor omkring dig, och brinner för att driva utveckling och implementera förändringar, så bör du definitivt läsa mer om den här möjligheten och vad vi har att erbjuda nedan!
OM TJÄNSTEN
I den här positionen blir du en del av divisionen Trafik och Service där du i din roll som Gruppchef leder ditt team inom områden som säkerhet, kvalitet, service och kundbemötande för att skapa en trygg och behaglig resa för resenärerna. Du ansvarar för ungefär 45 lokförare, och du följer upp deras arbete kontinuerligt genom medåkning, medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar, i enlighet med SJs värdeord: enkelt, pålitligt, mänskligt och härligt.
Som ledare på SJ är du en inspirationskälla för dina medarbetare. Du skapar en miljö som främjar kreativitet och arbetsglädje samtidigt som du agerar modigt med ett starkt syfte för verksamheten. Din ledarstil är präglad av att ha kunden i främsta fokus och att fatta affärsmässiga beslut som gynnar verksamheten. Som ledare hos SJ är omtanke och engagemang för dina medarbetare samt SJ:s övergripande framgång av yttersta vikt.
Du erbjuds
- En dynamisk ledarskapsroll med goda utvecklingsmöjligheter
- Ett nära samarbete med andra gruppchefer både lokalt och runt om i landet
- En varierande arbetsmiljö där en arbetsdag sällan är den andra lik
- Möjlighet att påverka och göra skillnad tillsammans med engagerade kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Resursstyrning där du säkerställer rätt kompetens, personalantal och anställningsformer
* Säkerställa att det operativa arbetet följer ledningssystemet för trafiksäkerhet, kvalitet och miljö
* Ansvara för arbetsmiljö samt rehabiliteringsåtgärder
* Driva systematiskt arbetsmiljöarbete och ansvara för lokaler, skyddskommittéer och skyddsronder
* Budgetering, prognostisering och uppföljning av enhetens mål och resultat
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av operativt ledarskap
- Har studerat minst treårigt gymnasium
- Har mycket god datavana/IT-förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i MS 365, Aditro och/eller SAP SuccessFactors
- Erfarenhet från järnvägsbranschen
Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor, både i egen regi och i samarbete med andra.
De kommande åren gör SJ stora investeringar inom fordon, IT och arbetssätt, men det är deras medarbetares kunskap, engagemang och innovationskraft som avgör hur de lyckas. Tillsammans bygger de en kultur som är öppen, mänsklig och inkluderande – och har hög förändringstakt. Utvecklade för dig. Utvecklande för SJ. Utvecklade för samhället.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231