OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och löneprocesser! Vår vision är att Kontek ska ha bäst rykte i lönebranschen. Vill du bidra med ditt engagemang och kunnande? Bra, då kan vi ha jobb till dig!
Det här är jobbet för dig som vill vara ledare snarare än chef och som ser ett nära ledarskap som förutsättning för gemensam framgång!
I den här tjänsten ansvarar du för medarbetare och kunder inom löneområdet. Dina medarbetare (cirka 20 st) arbetar som lönekonsulter och är placerade i Ljungby. Du har ytterligare två kollegor som arbetar som gruppchefer inom samma område och du rapporterar till avdelningschefen.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Personal- och arbetsmiljöansvar för dina medarbetare.
Rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Kundansvar gentemot de företag som outsourcar sina löner till oss.
Utveckling av uppgiftsområdet.
I ditt dagliga arbete coachar och matchar du medarbetarna mot företagets, avdelningens och medarbetarens mål. Du söker och sprider aktivt relevant information till rätt personer. Förutom att leda och följa upp gruppens arbete är du delaktig och drivande i utvecklingsarbeten inom området. Du har kontinuerlig dialog med våra kunder för att främja ett fortsatt gott samarbete. Du medverkar i budgetarbete. I förlängningen kan du komma att driva vissa projekt, såsom utveckling och effektiviseringsarbeten.
Arbetet innefattar till viss del resor i tjänsten.
Affärsområde Outsourcing består idag av ca 80 medarbetare som dedikerat arbetar med att serva våra kunder. Affärsområdet är uppdelat i en projektavdelning och en leveransavdelning. Den här tjänsten är placerad på leveransavdelningen och området lön.
Om ledarskapet
Kontek är ett lönsamt och professionellt företag där vår kultur är en otroligt viktig del. Våra värderingar bygger på att vi är kunniga, alerta och familjära.
Vårt ledarskap bygger på tillit, tydlighet, lyhördhet och tillgänglighet. Som ledare på Kontek är du värderingsstyrd och stärker företagskulturen genom att föregå med gott exempel. Du stöttar dina medarbetare så att de känner sig sedda, respekterade och delaktiga.
Förutom externa ledarskapsutbildningar har vi på Kontek en intern ledarskola, där vi utvecklar och behåller samsyn och kunskapsnivå på olika områden – allt för att upprätthålla det nära och goda ledarskapet
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och personalansvar.
Du brinner för att driva och utveckla verksamheten och för att coacha dina medarbetare mot uppsatta mål.
Som person är du målinriktad och kommunikativ/inlyssnande. Du har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv och du är flexibel utifrån verksamhetens behov.
Du har god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska.
Självklart är det positivt om du har kunskaper inom löneområdet, annars är det många av våra medarbetare som kan bidra med denna specialistkunskap.
Vi använder oss av tester som en del i vårt urval, och vi kommer därför be dig att fylla i två tester som genomförs med hjälp av vår testpartner Alva Labs. Du kommer att få mer information om testerna och en länk för att genomföra dem när du skickar in din ansökan.
Om Kontek
Kontek är ett specialistbolag med produkter och tjänster för hela löneprocessen. Vi fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Vi erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 170 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Värnamo och med huvudkontor i Ljungby.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare