Gruppchef/Produktchef med erfarenhet av agila metoder, Stockholm

Gruppchef/Produktchef med erfarenhet av agila metoder, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 7 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en grupp-/produktchef.

Som grupp- och produktchef hos kunden är du ett viktig kugge i leveransmaskineri och kommer att leda agil produktutveckling och förvaltning av gruppens ingående system och tjänster.

I rollen som grupp-/produktchef kommer du, i nära samarbete med sektionschefen och andra grupp-/produktchefer verka för ett väl fungerande samarbete med verksamheten, utveckla arbetssätt och processer samt driva nödvändiga förändringar. Du ansvarar för gruppens utveckling, främjar och verkar för en miljö som stimulerar till samarbete, nytänkande och ständiga förbättringar samt skapar engagemang för nya metoder och processer.

Du ansvarar också för att tillsammans med produktägare och leveransledare i gruppen definiera och utveckla produkter och tjänster inom området med stort fokus på användare och verksamhetsnytta. Du är också i högsta grad involverad i den utveckling kunden gör nu som handlar om digital/agil transformation där kunden inför nya arbetssätt.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års chefserfarenhet med ekonomi-, personal- och planeringsansvar.
- Minst 5 års erfarenhet som chef med produkt och eller leveransansvar inom IT.
- Minst 5 års erfarenhet av förvaltning och utveckling av IT-tjänster i ett större företag och eller organisation (> 1000 medarbetare).
- Minst 3 års erfarenhet av agila metoder och agil transformation
- Minst 3 års erfarenhet av service management, outsourcade IT-tjänster och leverantörssamverkan.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av förändringsarbete i ett större företag eller organisation (> 1000 medarbetare)
- Minst 5 års bevittnad ledarförmåga och konstruktiva förhållningssätt till förändring och utveckling av människor.
- Minst 3 års erfarenhet av förvaltning och utveckling av administrativa IT-tjänster


Önskemål om personliga egenskaper:

- Arbetet kräver en stor förmåga till samarbete, kommunikation och relationsbyggande både inom och utanför IT. Hög social kompetens med god vana av att samverka mellan flera parter, både internt och externt, kund och leverantörer. Viktigt med fokus på leverans och att önskad effekt av förändring uppnås. Det är också viktigt med positiv attityd och en vilja att ta ansvar och hitta lösningar.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Tech Lead – Stockholm

Tech Lead – Stockholm

27 november 2024

26 november 2024