OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anero är ett litet företag där allt vi gör ska utgå från våra ledord Respekt, Engagemang, Ansvar och Flexibilitet.
Vi kan idag erbjuda LSS boende, HVB, familjehem och Boendestöd och planerar för att kunna erbjuda flera insatser inom en snar framtid. Arbetet med att starta nya verksamheter är igång och vi behöver nu flera personer, som liksom oss, vill bedriva socialt arbete för de som behöver det mest och samtidigt ha kul på jobbet.
Som arbetsgivare vill vi att alla medarbetare skall få möjligheten att bidra och vara framåtsträvande, vilket vi tror bidrar till engagemang och hög trivsel på våra arbetsplatser. Så ge oss dina erfarenheter och perspektiv så skall vi ge dig möjligheten att utvecklas i en händelserik och spännande miljö. Låter det intressant? I så fall är du välkommen på vår spännande resa.
Just nu söker vi en gruppledare som skall vara med och starta upp vårt nya LSS boende i Härad strax utanför Strängnäs. Vi tror att just du i framtiden vill bli Verksamhetschef men att du liksom vi tycker det är viktigt få erfarenhet av att arbeta i verksamheten direkt med boende.
Arbetsuppgifter
Som gruppledare utgör du ett stöd för ansvarig verksamhetschef samt medarbetare i det dagliga arbetet på verksamheten. För att utveckla det pedagogiska arbetet kommer du även arbeta schemalagd arbetstid direkt med de boende. Du stödjer och vägleder med omvårdnad, måltider, städning, medicinhantering, samhällskontakter etc. En viktig del i arbetet är att motivera de boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en meningsfull fritid.
Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Fungera som förebild för medarbetarna gällande värdegrund och pedagogiskt förhållningssätt
Vara verksamhetschef behjälplig i att planera, kvalitetssäkra och följa upp av den dagliga driften
Vara verksamhetschef behjälplig i att planera och följa upp introduktionen av nyanställda
Schemalägga utifrån verksamhetens behov, avtal och gällande lagstiftning.
Ansvara för schemajustering och bemanning
Ansvarsområden utifrån samråd med verksamhetschef
Kvalifikationer
Vi söker dig som har är utbildad socionom eller annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig.
Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation.
Meriterande är utbildning i socialrätt.
Det är också meriterande med kunskap om AKK, motiverande samtal, lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt goda kunskaper i dokumentation utifrån gällande lagar och föreskrifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B körkort är ett krav för anställning.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Rekryteringen och intervjuer sker löpande under annonseringens tid.
Övrigt
För den som erbjuds anställning inom verksamheter krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister