OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi förstärker nu vår Kundservice för Sverige och Norge med ännu en gruppledare
Om rollen
På Jula Customer Service jobbar ca 40 st medarbetare med kundkontakt via flertalet kanaler så som telefon, mejl, chatt och sociala medier. Som gruppledare har du ansvar för att coacha, stödja och följa upp medarbetarna i det dagliga arbetet på Jula Customer Service.
Som medlem i Customer Service ledningsgrupp är du tillsammans med Customer Service Manager och andra gruppledare ansvariga för att säkerställa att det dagliga arbetet sköts på ett effektivt och kundinriktat sätt. Ni ansvarar även för att optimera rutiner, arbetsmetoder och processer på avdelningen samt följa upp resultaten. Tillsammans ansvarar ni för att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål.
Gruppledarna deltar också i personalrelaterade ärenden såsom rekrytering, rehabilitering, avtalsskrivning, introduktion och schemaläggning. Gruppledarna leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med att möta kunder via olika kanaler.
Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har en motsvarande ledarroll inom Kundservice, telefonförsäljning eller detaljhandel där handledande av personal är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment alternativt tidigare erfarenhet av kredit och fakturafrågor.
Du trivs med att ha ansvar, har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad, har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor. Du har en drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt.
För oss är det meriterande om du har:
Goda kunskaper i skriftligt och muntlig kommunikation.
Goda kunskaper i Microsoft Office.
Goda kunskaper i engelska.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Det här är dina möjligheter
Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning 6 månader, placeringsort Skara.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa i rollen som så tveka inte att söka direkt då rekryteringen sker löpande vilket kan innebära att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 22 augusti 2021.
Vid frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Customer Service Manager Johan Björlin via epost: Johan.Bjorlin@jula.se.