Gruppledare Customer Service

Gruppledare Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en gruppledare för vår Svenska och Norska Kundservice 

 


Om rollen 


På Jula Customer Service jobbar ca 30 st medarbetare med kundkontakt via flertalet kanaler så som telefon, mejl, chatt och sociala medier. Som gruppledare har du ansvar för att coacha, stödja och följa upp medarbetarna i det dagliga arbetet på Jula Customer Service. 


Som medlem i Customer Service ledningsgrupp är du tillsammans med Customer Service Manager och 2 andra gruppledare ansvariga för att säkerställa att det dagliga arbetet sköts på ett effektivt och kundinriktat sätt. Ni ansvarar även för att optimera rutiner, arbetsmetoder och processer på avdelningen samt följa upp resultaten. Tillsammans ansvarar ni för att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. 


Gruppledarna deltar också i personalrelaterade ärenden såsom rekrytering, rehabilitering, avtalsskrivning, introduktion och schemaläggning. I syfte att förstå och vara en del av den operativa verksamheten både leder och deltar gruppledarna i den dagliga driften där man möter Julas kunder via olika kanaler. 

 


Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter 


Vi söker dig som har erfarenhet inom Kundservice, telefonförsäljning eller detaljhandel där leda och stötta personal varit en del av dina uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap eller intresse inom vårt produktsortiment alternativt tidigare erfarenhet av support inom e-handel.  


Du trivs med att ha ansvar, har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi ser gärna att du leder utifrån ett situationsanpassat ledarskap och trivs med att ge och ta feedback. Du är serviceinriktad, har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor. Du har en drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. 


För oss är det meriterande om du har: 



• Goda kunskaper i skriftligt och muntlig kommunikation. 
• Goda kunskaper i Microsoft Office. 
• Goda kunskaper i engelska. 


Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. 

 


Det här är dina möjligheter 


Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning 6 månader, placeringsort Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän, tillträde efter överenskommelse. 


 


Så här söker du 


Om du känner att du skulle passa i rollen som så tveka inte att söka direkt då rekryteringen sker löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 26 mars 2023. 

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Customer Service Manager Johan Björlin via epost: Johan.Bjorlin@jula.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024