Gruppledare Handläggarenheten

Gruppledare Handläggarenheten

Arbetsbeskrivning

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Handläggarenheten omfattar idag en chef, en gruppledare på deltid, biståndshandläggare, LSS-handläggare samt handläggare inom socialpsykiatri. Utifrån nuvarande erfarenheter samt framtidens utmaningar i form av demografiska förändringar och antagandet om ett ökat antal biståndsansökningar kommer enheten att förstärkas med två tjänster som gruppledare.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionsnedsatta och boendesamordning. Nu söker vi dig som vill arbeta med och leda ett glatt och engagerat team på ca 20 personer. Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar. Du är entusiastisk, ansvarstagande och engagerad. Vi eftersträvar mångfald bland
medarbetarna med tanke på kön, ålder, etnicitet mm.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Som gruppledare för handläggarenheten inom Omvårdnadsförvaltningen kommer du att bistå chefen att leda den operativa verksamheten inom enheten. Det innebär bland annat att leda och fördela det dagliga arbetet samt hålla i gruppmöten.
Ansvara för medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling genom tydlig återkoppling på resultat i det dagliga arbetet. Följa upp den dagliga verksamheten i befintliga system eller upprätta system för uppföljning vid behov. Samverka med verkställigheten och andra interna och externa aktörer. Tillsammans med handläggarchefen arbeta med metodutveckling, verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring, där implementering av nya arbetssätt också ingår.
Skapa och upprätthålla rutiner för arbetet. Ha delegerat arbetsmiljöansvar avseende enhetens operativa arbete. Vikariera för enhetschefen vid dess frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren kan betraktas som likvärdig.

Vi vill att du är väl förtrogen med organisatoriska och strategiska frågor samt lagstiftning inom socialtjänstens område. Vidare har du erfarenhet av samverkan med andra myndigheter och aktörer inom det sociala området. Du har goda kunskaper inom yrkesområdet och dess lagstiftning samt kunskaper om att tolka prejudikat och riktlinjer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha varit i arbetsledande befattning och van med att organisera, prioritera och strukturera det dagliga arbetet. Vi söker dig som är stabil och trygg i dig själv och som är bra på att lyssna in andra. Du är bra på att planera och strukturera ditt eget arbete. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. För tjänsten behöver du ha B-körkort.

Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet.
Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör
varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det
är enkelt att trivas.

Som ny ledare har du förmånen att få gå vårt uppskattade interna ledarprogram. Vår ledstjärna är det situationsanpassade
personliga ledarskapet med ett coachande och hälsofrämjande förhållningssätt. Tillsammans arbetar vi för ett långsiktigt
hållbart arbetsliv där alla får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024