OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som gruppledare inom kundtjänst kommer du bland annat att arbeta med att utveckla och effektivisera arbetssätt inom kundtjänstområdet ihop med ett team på ca sju personer som du också har personalansvar för. Du är spindeln i nätet och säkerställer att ärenden tas vidare inom organisationen vilket innebär mycket kontakt med medarbetare inom andra funktioner i företaget som t ex inom lager, transport, ekonomi samt sälj, och du arbetar även där för att främja för gott samarbete. Som Gruppledare inom kundtjänst kommer du ha löpande uppföljning med ditt team, både utifrån framtagna processen men även vid dagliga frågor och funderingar. Arbetet innefattar även att hjälpa våra kunder och ser till att de får service, efterfrågad hjälp och lösa uppkomna problem. Du hanterar returer, reklamationer och garantiärenden och i dessa tar du de åtgärder som du bedömer vara nödvändiga för att på ett bra sätt klara ut varje ärende. En arbetsdag på kundtjänst är inte den andra lik och under intensiva perioder hanterar du många olika ärenden samtidigt.
Vi ser Martin & Servera som ett gigantiskt lagspel, där alla delar är viktiga. Våra ledare har förståelse för helheten och är beredda på snabba förändringar. Det ställer mycket stora krav på planering, framförhållning och uppföljning. Ditt ansvar är att skapa överblick och trygghet och alltid vara steget före – även när det oväntade händer. Det är på dig vi kommer att titta när vi behöver ordning och reda.
Du rapporterar till Transportchef och tjänsten är placerad i Halmstad. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vad kommer du att göra
• Leda, utveckla och motivera medarbetare i det dagliga arbetet
• Genomföra utvecklingssamtal, arbetsplatsträffar, hälsosamtal och rehabiliteringsutredningar
• Medverka till ett gott samarbetsklimat med övriga funktioner på lagerorten
• Jobba med visuell styrning och ständiga förbättringar av verksamheten
• Aktivt arbeta med bolagets värderingar och efterfölja bolagets miljö- och kvalitetsledningssystem
• Analysera och identifiera förbättringsområden inom kundtjänst
• Koordinering, framtagande samt analys av kundtjänst rapporter och KPI:er
• Initiera, ta fram samt följa upp verktyg/hjälpmedel till kuntjänst i deras dagliga arbete
• Du kommer också att utveckla processer och arbetssätt samt driva utvecklingsprojekt och representera kundtjänst i gränsöverskridande frågor.
Vad söker vi hos dig?
• Du har gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet
• Det är en stor fördel om du har ett par års erfarenhet från arbete i ledande befattning och kunskap om hur flödet fungerar i en lagerverksamhet
• Du tycker om och har förmåga att leda och entusiasmera andra människor
• Du är drivande och nytänkande samt har förmågan att tydliggöra mål för medarbetare
• Du är strukturerad, flexibel, noggrann och prestigelös
• Du är service- och lösningsorienterad - du förstår vikten av ett bra kundbemötande och tar ansvar för att hitta bra lösningar på problem som dyker upp
• Du har intresse för och är beredd att läsa in dig på restaurangkökens produkter
• Du trivs med att arbeta i högt tempo - du är uthållig, lugn och fokuserad
• Du har goda geografikunskaper
Din arbetsplats
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad. Martin & Servera i Halmstad är en av kommunens största privata arbetsgivare och här jobbar ca 600 personer. Då vi på Martin & Servera ser mångfald och skillnader mellan människor som en styrka och är säkra på att mångfald berikar, kommer du garanterat att hitta kollegor som du trivs med och som kommer ge dig många trevliga och roliga stunder på jobbet.
Att hela tiden sträva efter att bli bättre är högt prioriterat hos oss – det gör vi genom att utmana varandra, visa mod och omtanke och varje dag måna om att ha kul på jobbet!
För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att våra alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.
Urvalsprocessen
Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.
Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst.
Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess på vår hemsida.
Intervjuer kommer ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas
Sysselsättningsgrad: Heltid
Tillträde: Snarast möjligt/ enligt överenskommelse
Bolag: Martin & Servera Logistik AB
Adress: Fraktgatan 2, Holm
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Frank Elmgren, Transportchef, 035-18 30 88. För frågor om urvalsprocessen kontakta Linda Einarsson HR, linda.einarsson@martinservera.se
Facklig företrädare: Pierre Johansson, 035-18 30 09.
Sista ansökningsdag: 2022-12-28
Martin & Servera är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi är sammanlagt över 3 000 medarbetare i koncernen och finns lokalt över hela Sverige. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder som är allt från offentlig måltidsverksamhet, stora restaurang- och hotellkedjor till det lokala bageriet.
Martin & Servera-gruppen består av Martin & Servera Restauranghandel, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Galatea, Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen Sorunda och Kötthallen Sorunda.