OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Våra lönekontor finns idag från Östersund i norr till Lund i söder. Hos oss får du bidra med din kompetens och nyfikenhet i arbetet för att utveckla en del av morgondagens statsförvaltning. På vårt lönekontor i Gävle är vi idag ca 50 lönekonsulter, fördelade på tre löneenheter. I varje löneenhet jobbar ca 14 lönekonsulter och en gruppledare.
Vi har framtidens lönesystem på väg in vilket gör att vi nu söker nya arbetskamrater. Lönesystem med höga krav på sekretess men också på tillgänglighet och enkelt handhavande för våra kunder. Vi söker därför nu nya kollegor som, precis som vi, drivs av ditt engagemang, nyfikenhet och vilja att utvecklas inom området.
Som gruppledare arbetar du med att planera och samordna den dagliga produktionen med ett framåtriktat förhållningssätt. Dina arbetsuppgifter innefattar ett kvalitetsarbete där du ser till att arbetsrutiner och processer som tagits fram efterföljs. Du ska fånga upp och ta fram förbättringsförslag och lyfta till rätt forum. Vidare ska du informera i produktionsfrågor och du kan också komma att förbereda och genomföra operativa kundmöten. Du kommer vara en länk mellan lön, systemstöd och supportavdelningen och fungera som bollplank gentemot medarbetare och enhetschefen. Du arbetar proaktivt och har koll på den dagliga produktionen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare har du följande förmågor:
• Skapar engagemang för våra mål och arbetsuppgifter
• Fångar upp och är drivande i förbättringsarbete
• Skapar ett gott internt samarbete
• Får andra att växa
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
Dessutom är det meriterande om du har
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
• Arbetat med lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av att byta lönesystem
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
• Erfarenhet från en arbetsledande roll sedan tidigare
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Anställningen är placerad på huvudkontoret i Gävle med möjlighet till arbete på distans till viss del.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 28 augusti 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36-37.
Varmt välkommen med din ansökan!
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.