OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på de fyra avdelningarna fastigheter, kommunikation, verksamhetsstöd samt måltid – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Referensnummer 222
Lönecenter är en nystartad centraliserad verksamhet som funnits i snart ett år. I lönecenter ingår lönechef, gruppledare, systemförvaltare och lönekonsulter. Våra lönekonsulter är organiserade i tre lönegrupper och som leds av var sin gruppledare. Vårt huvuduppdrag är att utveckla, förenkla och kvalitetssäkra Skellefteå kommuns hela löneprocess. Vi arbetar med ständig utveckling av verksamheten.
Vill du vara delaktig i vår spännande resa? Nu söker vi en ledare för lönegruppen som administrerar löner för socialkontorets verksamhetsområde där äldreomsorgen och stöd och service utgör de största verksamheterna.
***** Vårt erbjudande *****
Vi erbjuder dig ett arbete där du får vara drivande i ett aktivt utvecklings- och förändringsarbete. Som gruppledare leder, planerar och fördelar du det dagliga arbetet för personalen. Du anordnar och leder gruppmöten samt genomför löne-och medarbetarsamtal. I ditt ansvarsområde ingår även att utveckla, utvärdera och följa upp våra processer och rutiner. Som gruppledare kommer du att arbeta nära våra kunder och ha en vägledande roll i lönehanteringsprocessen vilket kräver att Du har lätt att förstå och sätta dig in i våra kunders behov. Du kommer även att jobba med praktisk lönehantering.
***** Vad vi söker *****
Vi söker dig som i ditt ledarskap är lyhörd, kan engagera och stimulera dina medarbetare. Du har förmåga att skapa teamkänsla och delaktighet. Det innebär också att du är tydlig och ser möjligheter istället för hinder. Du är kreativ men också strukturerad och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Du är serviceinriktad, har förståelse för att vi är till för andra och drivs av viljan att underlätta för dem vi är till för. Du har självfallet ett brinnande intresse för lönehantering.
***** För arbetet krävs *****
* Avslutad gymnasieutbildning. Vidareutbildning inom området ekonomi, personalekonomi eller löneadministration eller annan utbildning som prövas likvärdig är meriterande.
* Erfarenheter av lönehantering och konsultativt arbetssätt
* Goda kunskaper i Officepaketet specifikt Excel
* God förmåga att utrycka sig på svenska i både tal och skrift
* God förmåga att arbeta med siffror och har ett logiskt tänkande
* Någon form av administrativ erfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområden, i första hand från äldreomsorgen eller stöd och service
I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.
Välkommen med din ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00