OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. IT-enheten är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 50 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-landskap. Vi har idag över 18000 datorer/pekplattor, drygt 400 Windows-servrar och över 200 verksamhetssystem i vår miljö.
Växjö kommun expanderar och näringslivet växer. Vi jobbar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, kan jobbet och möter alla med respekt.
ARBETSUPPGIFTER
Funktionen Service Management består av två delar, koncerngemensamma tjänster och verksamhetsunika tjänster. Vi söker nu en Service Manager (SM) för våra koncerngemensamma tjänster. Funktionen ska tillhandahålla befintliga tjänster enligt SLA, leverera nya tjänster enligt plan samt hålla en hög kundnöjdhet. Vill du ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli bättre? Då kan det vara dig vi söker!
Rollen SM är ytterst ansvarig för leveransen av alla tjänster inom SM området. I Service Management gruppen finns idag fyra erfarna tjänsteansvariga som ansvarar för tjänster i ett antal tjänsteområden. Områdena är telefoni, datorarbetsplats, konto & behörighet, samarbetsverktyg och nät. I gruppen finns ansvaret för flera av IT-enhetens största leverantörskontrakt.
I din roll kommer du att representera de koncerngemensamma tjänsterna i ett antal olika forum. Du rapporterar till IT-chef och kommer ha ett nära samarbete med SM för de koncernunika tjänsterna. Ansvaret omfattar alla olika aspekter av kommunikation och samverkan med interna och externa intressenter som krävs för leverans av tjänsterna. Rollen innebär ett strategiskt ansvar som del av IT-enhetens ledningsgrupp. Som chef förväntas du att leda i enlighet med koncernens värderingar. Du kommer att stimulera samarbete och en kontinuerlig utveckling av arbetssätt inom funktionen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en person med goda ledaregenskaper och stor erfarenhet från Service Management i stora organisationer. Du har kunskap om ITIL och erfarenhet från förhandling, outsourcing, leverantörsstyrning och ekonomistyrning. Du har erfarenhet av de koncerngemensamma tjänsterna som beskrivs ovan. Du är kommunikativ och har förmågan att pedagogiskt presentera idéer och föreslå lösningar. Rollen kräver förmåga att samarbeta med chefer inom koncernens alla verksamheter. Du har en akademisk utbildning. Du drivs av intresse att utveckla verksamhet och människor, att tänka förbättring och du har modet att våga prova.
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering och bedömning av inkomna ansökningar.
Vi undanber oss samtal från annonsörer eller andra försäljare. Beslut om annonsering har tagits.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81