OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kommer under våren att starta ett nytt uppdrag i Södra Stockholm som omfattar merparten av de tjänster Sodexo levererar. En av dessa tjänster är Teknisk fastighetsförvaltning till vilket vi söker en Gruppledare. Du kommer in i uppstartskedet vilket ger dig stora möjligheter att vara med och forma leveransen till vår kund. Vår kund står inför omfattande förändringar de kommande åren vilket ställer höga krav på nytänkande och flexibilitet samtidigt som pågående leveranser ska levereras till hög kvalitet.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av;
• Att leverera FM-uppdraget inom sitt område (byggnation, ventilation, VVS-tekniska anläggningar, elektriska installationer för kraft och belysning samt Styr&Regler, energi och klimatfrågor) till uppsatta mål avseende:
- tid
- innehåll
- kvalitet
- budget
• Leda och styra områdets leveransorganisation
• Säkerställa att avtalade Tjänster levereras i enlighet med Beställarens strategier, värderingar, policys, riktlinjer
• Att inom ramen för sitt uppdrag ansvara för att:
- resursplanering
- leda och driva FM-leveransen och hantera den dagliga styrningen
- identifiera EHS-risker
- rapportera till beställare
• Säkra samordning
• När fel och brister identifieras vid arbete med drift- och underhållsarbete skall detta påtalas till Beställaren
I rollen ingår att kontinuerligt arbeta med olika miljöaspekter inkl. energi
Kvalifikationer/Krav:
• Driftsteknikerutbildning (formell utbildning är ett krav))
• Dokumenterad erfarenhet från drift och underhåll av teknisk fastighetsförvaltning
• Dokumenterat goda kunskap och förståelse inom El, VVS och Kyla samt Styr&Regler
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• God förmåga att strukturera, samordna och utföra avtalade och beställda Tjänster
• God förmåga att planera Förebyggande Underhåll (”ronderingar”) – utföres i Beställaren Verksamhetssystem (vid avtalstecknande Landlord)
• God förmåga att skriva arbetsberedningar och göra riskanalyser
• God kunskap om drift och underhållsarbete av teknisk fastighetsförvaltning
• God kompetens inom datorbaserade styr- och reglersystem
• God förståelse och kompetens inom inköp:
- Anbud och offerter
- Ekonomi
- Bygg och Anläggningsarbeten
• God kompetens inom tekniska hjälpmedel så som dator, surfplattor m.m. Kunna hantera mjukvaror såsom Officepaketet
Egenskaper:
• Har förmåga att bygga goda kundrelationer
• God samarbetsförmåga
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt både med kund och egna organisationen
• Kunna engagera och motivera medarbetare
• Engagerad och initiativtagande
• Lyhörd och flexibel
• Proaktiv
• Att se helheten och samband inom driftteknikerns område och att påtala konsekvenser utifrån detta
• Arbetsledning (skall kunna vara backup för Platschef)
• Ärlig och ansvarstagande
• Resultat- och lösningsorienterad
• Förmåga att lyssna.
• Önskvärt – utbildning att jobba på hög höjd
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidare anställning. Heltid
Har du frågor kontakta Henrik.virro@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha senast den 15 januari. Intervjuer görs löpande.
Ansökan kan endast göras via vår r rekryteringsverktyg ReachMee
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.
I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,