OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Enheten är uppdelad i två områden, familjerätt och familjehem. Vi söker nu en gruppledare till familjehem, där du ansvarar för dagligt stöd och handledning. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet. Du kommer att ansvara för ett av våra team som består av barnhandläggare och familjehemssekreterare.
Vi vill att du tillsammans med arbetsgruppen fortsätter med utvecklingsarbetet kring att stärka barnperspektivet och kvalitetssäkra vårt arbete kring våra familjehem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för daglig arbetsledning
• använda information och kommunikation som en viktig förutsättning för medarbetarnas delaktighet
• stödja och motivera dina medarbetare
• ansvara för att utvecklingen inom arbetsområdet följs
• ansvara för att gällande lagstiftning följs
Kompetenskrav
• socionomexamen, 210 hp
• B-körkort med behörighet för manuell växellåda
• dokumenterad erfarenhet av myndighetsövning inom socialtjänst och/eller familjehemsvård
Meriterande
• erfarenhet av arbetsledning
• kunskap och/eller erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet/kunskap att arbeta med Mi (motiverande samtal)
• erfarenhet/kunskap att arbeta med BBIC (barnens behov i centrum)
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: september 2020 t.o.m. september 2021
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Enheten består av 39 personer. Arbetsuppgifterna i enheten är i huvudsak indelade i familjehemsvård samt familjerättsfrågor. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet.
Läs mer om hur det är att arbeta på Socialförvaltningen på vår karriärsida för socionomer!
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb
Ansökan
Sista ansökningsdag är 17 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67