Gruppledare till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET 

Norrköpings kommuns målsättning är att det i alla lägen ska vara både trevligt, snabbt och enkelt för invånare, besökare och företag att ta en kontakt med kommunen. Norrköpings kommuns kontaktcenter är vårt gemensamma ansikte utåt och entrén in till kommunen. Inom kontaktcenter samlar vi  också på oss en mängd viktig fakta och statistik som sedan används i kommunens utvecklingsarbete.  Vårt gemensamma kommunikationsarbete ska signalera att vi är en proaktiv organisation som erbjuder en god service och ett gott bemötande som står för trovärdighet och tillgänglighet. 

Kommunikationsavdelningen inom kommunstyrelsens kontor består av en kommunikationsenhet som ansvarar för övergripande kommunikation och besöksnäring och kontaktcenter som ansvarar för den kommungemensamma kontakten till kommunen. 

Vi på kontaktcenter levererar dagligen bra service och Sveriges bästa bemötande! Vill du bli en del av oss, vi är ett grymt gäng på Sveriges trevligaste arbetsplats. 

ARBETSBESKRIVNING 

Som gruppledare är du med och leder det övergripande dagliga arbetet och stödjer enhetschefen i arbetet med verksamhets-, personal- och arbetsmiljöfrågor. 

Som gruppledare har du en av nyckelpositionerna för att kundfokus ständigt är i fokus i kommunkoncernen. Du har ett engagemang och intresse av att kvalitetssäkra det operativa arbetet och arbetar för att medarbetarna har ett bra stöd för att kunna utföra sitt arbete. 

Du leder, coachar och motiverar dina kollegor.  I din roll ingår också att vid behov gå in som biträdande enhetschef för kontaktcenter. 

DIN PROFIL 

Vi söker dig som har relevant akademisk examen inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation eller annan likvärdig utbildning, alternativt har du flerårig erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar, gärna inom kundtjänst- eller kundservicebranschen. 

Du är en aktiv och inspirerande ledare med förmåga att skapa välfungerande team där varje medarbetare kan växa. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och leder genom att skapa engagemang och delaktighet. 

Att ha en god förståelse för processer och flöden och kunskap i att praktiskt tillämpa dessa är centralt hos oss. Du arbetar effektivt, strukturerat och noggrant och har en mycket välutvecklad prioriteringsförmåga. 

Som person brinner du för service och bemötande frågor. Du är öppen, driven, inspirerande, nyfiken och lyhörd. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, du är strukturerad och kan behålla lugnet även under tidspress. 

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikationsdirektör Louise Flygt, 011-15 68 71 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10. 

Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 28 mars.

 

 

 

 

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024