Gruppledare till Myndigheten för personer med funktionsnedsättning

Gruppledare till Myndigheten för personer med funktionsnedsättning

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet
En av våra duktiga medarbetare kommer att gå på föräldraledighet så nu söker vi hennes efterträdare som kan vikariera under ett års tid.
Som gruppledare inom Lss myndighetsutövningen ingår du i ett arbetsledarteam. Du ansvarar för att leda, utveckla och fördela utredningsarbetet inom enheten. Du fattar vissa beslut i individärenden och ansvarar för att handläggare följer upp beslutade insatser. Du ger den dagliga handledningen och stödet till LSS handläggarna.
Din uppgift är att koordinera och utveckla arbetssätt och arbetsformer. Du är tydlig, kommunikativ, strukturerad. Ditt förhållningssätt är coachande med stark fokus på att skapa gott samarbete och gott arbetsklimat. Arbetet är självständigt, men med tonvikt på samarbetsförmåga och goda kunskaper inom arbetsområdet. Du har en viktig funktion i att hålla god kommunikation med både brukare, gode män samt utförare för brukares räkning. Som gruppledare ingår du i ledningsteam och höga krav ställs på din förmåga att samarbeta och samverka. Att följa lagen och hålla handläggningsrutinerna inom ram är av största värde där du alltid har brukaren i första rum.
Enheten har tre specialistteam med varsin gruppledare. Totalt finns 25 LSS handläggare på enheten. Som stöd till handläggare finns bl.a. flera administratorer, två avtalssamordnare, en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer.

Vem är du? 
Kvalifikationer:
Du har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.  Du förväntas kunna driva processer framåt, samt ges du möjligheten arbeta med ständiga förbättringar och vara med och utveckla verksamheten. Du förutsätts vara insatt i myndighetsutövningen kring målgruppen och ha erfarenhet av lagstiftning och tillämpningen.
Meriterande:
Det är meriterande om du har särskild kunskap kring målgruppen.
Personliga egenskaper:
Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik. Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samtidigt och kan hantera krav från omgivningen utan tappa fokus på uppdraget. Arbetet innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad. 
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig 
Ett utvecklande och intressant uppdrag  
- Goda möjligheter till kompetensutveckling   
- Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid 
- Friskvårdsbidrag
- Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar  

Välkommen till oss!  
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler i Södertälje centrum, Storgatan 42.  Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


15 november 2024

1:e socialsekreterare till Individ och Familjeenheten

14 november 2024

Förste socialsekreterare vuxen i Gullspångs kommun

Förste socialsekreterare vuxen i Gullspångs kommun

11 november 2024

11 november 2024