OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestads kommun bygger en ny organisation för att möta framtiden och de utmaningar som kommer i samband med att Mariestad växer. Inför denna utveckling vill vi säkerställa att vi har en stabil organisation för våra invånare och medarbetare.
Ett led i detta är att det till hösten startas upp en trygghetscentral som utgår från Mariestads sjukhus. På trygghetscentralen ska en planeringsenhet finnas kopplad till hemvårdsorganisationen. Inför den satsningen behöver vi anställa en gruppledare som ska vara med och starta upp och sedan leda denna enhet.
Har du erfarenhet av planering och samordning?
Har du tidigare arbetat inom hemvården?
Trivs du med att leda och fördela arbetsuppgifter?
Då kan du vara den gruppledare vi söker efter!
ARBETSUPPGIFTER
Som gruppledare kommer du ha en central roll i höstens uppstart av planeringsenheten. En viktig del i ditt arbete är att utveckla en god struktur i arbetssätt och metoder för planerarnas gemensamma uppdrag. Du kommer vara den som sedan leder och fördelar det dagliga arbetet för planerarna i trygghetscentralen.
Tjänsten innebär ett visst personalansvar och du förväntas hantera bl.a. bemanning, ledigheter och schemajusteringar.
Ditt arbete utgår från första våning på Mariestads sjukhus och arbetstiden är förlagd till dagtid måndag-fredag.
Både gruppledaren och planerare kommer att tillhöra kommunens hemvårdsorganisation. Till stöd i arbetet har du avdelningschef som är din närmsta chef.
KVALIFIKATIONER
Ett krav för tjänsten är att du lägst har en gymnasial utbildning, företrädesvis inom vård och omsorg. Du ska också ha arbetserfarenhet från äldreomsorgen.
Du har tidigare arbetat med personalplanering/samordning och schemaläggning.
För att passa för tjänsten som gruppledare ska du vara en engagerad, social person som säkerställer efterlevnad av arbetssätt och rutiner. Du uppskattar utmaningen i att lösa problem, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Vi ser även att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.
Enheten kommer präglas av förändring och utveckling för att kunna möta framtidens behov. Det är därför av stor vikt att du är förändringsbenägen och samtidigt ha förmågan att fatta beslut som är väl genomtänkta.
En god kunskap om Mariestad kommuns organisation är meriterande.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
I din ansökan vill vi ha ett cv där dina meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot bortse ifrån eftersom du istället får besvara några urvalsfrågor i din digitala ansökan.
Rekryteringsprocessen hanteras löpande och därför kan intervjuer och tillsättning ske innan sista dag för ansökan.
ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras.
Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!