Gruppledare till vår IT-Servicedesk

Gruppledare till vår IT-Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du serviceinriktad, lösningsorienterad och brinner för ledarskap då är du kanske vår nästa Gruppledare till vår Servicedesk.

Beskrivning av rollen: 

Vi söker en gruppledare till vår IT-Servicedesk 1st-line samt hårdvarurhantering. Avdelningen har som uppgift att lösa uppgifter för våra kunder inom IT, telefoni och dokument via ärendehanteringssystem, telefon och vid behov på plats hos kund. Avdelningen består av ett 1st line team, ett hårdvaruhanteringsteam samt ett 2:nd line och driftsteam. Avdelningen har en Leveranschef för Servicedesk med det yttersta personalansvaret.

Som Gruppledare kommer du att ha en viktigt roll att tillsammans med Gruppledare för 2:nd line/drift, Leveranschef Servicedesk och teamet som helhet utveckla Teleservice Servicedesk för att leverera en fantastisk upplevelse till kunden. Du arbetar nära dina kolleger i det dagliga för att se till att driften upprätthålls och fungerar smidigt och effektivt.

Ansvar och uppgifter 

- Daglig arbetsledning för dispatcher och 1st line tekniker samt tekniker hårdvaruhantering.  
- Ansvara för och utvecklar rutiner och processer för gruppen 
- Driva förändringar i arbetssätt och stödapplikationer 
- Följa upp, analyserar och presenterar statistik och nyckeltal 
- Delta i rekrytering och onboarding
- Kartlägga utbildningsbehov i teamet
- Hantering av kundnöjdhet och kundklagomål - återkoppling både mot kund och mot teamet
- Planerar bemanning - semester, sjukdom 
- Coacha teamet i det dagliga. 
- Vid behov stötta teamet i den dagliga verksamhetens ärendehantering 


Beskrivning av dig

Du är en naturlig ledare som tycker om att arbeta tillsammans med människor; coacha, engagera och se dem utvecklas och växa. Du är drivande, ser gärna nya angreppsätt och tycker om att arbeta i en vardag med stor variation. Vi tror samtidigt att du är strukturerad och analytisk, tycker om att sätta processer och rutiner men hela tiden med en god överblick över helheten.

Du har god teknisk förståelse, har troligen arbetat i en IT Servicedesk tidigare men vill nu ta steget till en mer arbetsledande roll. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom IT/Teknik. Har du arbetat i en liknade roll sedan tidigare är det meriterande men inget krav.


Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi erbjuder dig

En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade och supertrevliga kollegor

Ett nära och lyhört ledarskap

Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.

Ett attraktivt förmånspaket.

Tror du att du är vår nya kollega?

Ansök då gärna redan idag, dock senast den 16 mars. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef Mattias Nicklasson mattias.nicklasson@teleservice.net

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Carlsson
0416-585138

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teleservice Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 5 augusti 2022

Besöksadress

Västergatan 14, Sjöbo
None

Postadress

Västergatan 14
Sjöbo, 27523

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024