Grym supporttekniker till Tavana IT

Grym supporttekniker till Tavana IT

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom IT-support, gillar att lösa problem och får energi av att ha kontakt med människor? Då kan du vara vår nästa konsult och medarbetare på vår kunds Servicedesk.

Hos vår kund får du jobba i ett tight team med varierande arbetsuppgifter. Du kommer stöta på flertal möjligheter och utmaningar, som gynnar din utveckling.

OM ROLLEN

På Servicedesken består ett ambitiöst team med familjär stämning. Beroende på hur dina intressen ser ut inom IT har du möjlighet att växa och utvecklas hos oss. Du kommer att få möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper, få förståelse för hur allt fungerar och samarbeta tätt med andra avdelningar inom IT.

Servicedesk ansvarar gemensamt för IT-relaterade ärenden som kommer in via ärendehanteringssystem, telefon eller mail. Dessa tas emot, följs upp och avslutas med fokus på kundnöjdhet. Du får driva vidare mycket på egen hand och vara med i arbetet att kontinuerligt förbättras. Du kommer att supporta och lösa problem själv eller styra och koordinera mellan olika leverantörer kopplat till incidenter och beställningar.

Dina dagar kommer också bestå av:

Support inom videokonferenslösningar, mobiltelefoni, skrivare och nätverksärenden

Hantering av användare i AD och Exchange

Behörighetsförändringar och kontohantering

Installation och ominstallation av datorer

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen på Servicedesk tror vi att du har erfarenhet från IT-support eller motsvarande, att du har en bred kunskap och nyfikenhet för IT och ett intresse för att fördjupa din kunskap ytterligare.

Vi ser gärna att du har:

Erfarenhet av AD, MS-Windows, applikationssupport, IOS, Exchange och SSCM

Kunskap inom ITIL och Service Management

God kännedom kring nätverk i felsökningssyfte.

Erfarenhet av implementations och utrullnings-projekt.

Som person bör du ha både en hög grad av service och samtidigt, analytisk förmåga och säkerhetstänk, då IT-säkerhet är en fråga som ständigt prioriteras hos vår kund. Du gillar att bidra till att förbättra arbetssätt. Vi tror att du trivs i en familjär arbetsmiljö där det är högt i tak och nära samarbeten mellan olika avdelningar. Du är kommunikativ och du tycker om att ha breda sociala kontakter och att bygga relationer inom bolaget så väl som med våra leverantörer av IT-tjänster. Du arbetar både noggrant och effektivt, har ett eget driv och initiativförmåga.

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024