OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är den lysande stjärnan som är den första som gästen möter vid ankomst
Känner du att det är dags att flytta karriären ett par steg uppåt och är intresserad av att utvecklas vill vi välkomna dig in till vår hotellfamilj med 14 500 hotell på de mest fantastiska platser. Din resa börjar hos oss i Helsingborg där vi har ambitionen att vara ett av de tio bästa Radisson hotellen i EMEA (Europa, Middle East, Africa).
För dig som idag arbetar inom service men insett att världen innehåller pärlor som Maldiverna, Seychellerna eller Berlin så är detta den perfekta rollen. Vi har inom Winn Business School och Radisson Academy unika möjligheter att tillse ditt behov av vidareutbildning och via vårt nätverk är världen öppen för dig.
Vi har tre unika mat och dryckesupplevelser på Radisson Blu Metropol:
- Nellys Food Etc, internationell mat av hög kvalité serverad från vårt öppna kök
- A little party, utnämnd till en av världens bästa Champagnebarer med över 300 sorters Champagne på glas.
- Super breakfast, vår dagliga frukostbuffé och a la carte frukost som nominerats som Sveriges bästa och är etta på Tripadvisor i Helsingborg.
Guest experience manager - deltid eller timanställning. Förr möttes du som gäst av receptionister bakom ett bord och en skärm. Idag så möts du direkt i entrén av vår GEX guest experience manager som hjälper dig som hotellgäst att få en härlig upplevelse.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat (men inte enbart)
- Checka in och välkomna förbetalda rumsbokningar
- Rådgiva och informera gäster för att skapa en härlig vistelse
- Genomföra restaurangbokningar både hos oss och hos kollegor
- Informera om olika sorters service som hotellet erbjuder som parkering, SPA salong, event och frukost
Vi kommer lära dig vårt bokningssystem EMMA samtidigt som vi verkligen vill att du bidrar med dig och din personlighet för att skapa underbara gästupplevelser.
Företrädesvis kommer du arbeta mellan klockan 16-20 samt helger. Det kommer vara flera personer som delar på tjänsten så att vi alltid, alla dagar, kan erbjuda hög service.
Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och mötesplats för våra gäster. Du bjuder på dig själv, är engagerad i kollegor och gäster på hotellet och har nära till skratt och bus.
Du är ett glittrande stjärnskott i besöksnäringen. Du brinner för upplevelser och att få skapa en oförglömlig upplevelse för våra gäster.
Tycker du att det här låter spännande så passa på och sök.
Det vi erbjuder dig är en roll där du jobbar som Guest experience manager - Front Office men även kan jobba på övriga avdelningar på hotellet och sprida din passion.
Sista ansökningsdag är 20220228
Hotellet ägs och drivs av Winn Hotel Group AB (https://www.winn.se/) som äger, driver och utvecklar hotell med personlighet, engagemang och glädje.
Winn Hotel Group driver även sina egna affärsakademi kallad Winn Business School (https://www.winn.se/winn-business-school/).
You are the shining star who is the first person the guest encounters on arrival
If you feel that it is time to move your career a few steps upwards and are interested in developing, we would like to welcome you to our hotel family with 14,500 hotels in the most fantastic places. Your journey begins with us in Helsingborg where we have the ambition to be one of the ten best Radisson hotels in EMEA (Europe, Middle East, Africa).
For those of you who today work in service but have realized that the world contains pearls such as the Maldives, Seychelles or Berlin, this is the perfect role. We at Winn Business School and Radisson Academy have unique opportunities to meet your need for further education and through our network, the world is open to you.
We have three unique food and drink experiences at Radisson Blu Metropol:
Nelly's Food Etc, international food of high quality served from our open kitchen
A little party, named one of the world's best Champagne bars with over 300 kinds of Champagne by the glass.
Super breakfast, our daily breakfast buffet and a la carte breakfast which has been nominated as Sweden's best and is number one on Tripadvisor in Helsingborg.
Guest experience manager - part-time or hourly employment. In the past, as a guest, you were met by receptionists behind a table and a screen. Today you will be met directly at the entrance by our GEX guest experience manager who will help you as a hotel guest to have a wonderful experience.
Your duties include (but are not limited to)
Check in and welcome prepaid room bookings
Advise and inform guests to create a wonderful stay
Make restaurant bookings both with us and with colleagues
Inform about different kinds of services that the hotel offers such as parking, SPA salon, events and breakfast
We will teach you our booking system EMMA while we really want you to contribute with you and your personality to create wonderful guest experiences.
Preferably you will work between 16-20 and weekends. There will be several people sharing the service so that we can always, every day, offer a high level of service.
You will be part of a wonderful team where together we create a fantastic workplace and meeting place for our guests. You treat yourself, are engaged to colleagues and guests at the hotel and are close to laughter and mischief.
What we offer you is a role where you work as a Guest experience manager - Front Office but can also work in other departments at the hotel and spread your passion.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Blomqvist
+46 70 1602761
Charlotta Olsson
+46 70 610 8767
Maria Tallén
+46 8 745 75 61
Nicklas Södervall
Madeleine Tempé
+46 8 470 91 01
Madeleine Tempé
+46 8 470 91 01